Show simple item record

dc.contributor.authorМокін, Віталій Борисовичuk
dc.contributor.authorБурдейна, Олена Володимирівнаuk
dc.contributor.authorКоваль, Костянтин Олеговичuk
dc.contributor.authorЯщолт, Андрій Руслановичuk
dc.contributor.authorMokin, Vitalii B.en
dc.contributor.authorBurdeina, Olena V.en
dc.contributor.authorYascholt, Andriy R.en
dc.contributor.authorKoval, Konstantin O.en
dc.date.accessioned2019-01-21T13:45:44Z
dc.date.available2019-01-21T13:45:44Z
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.citationМетод проектування когнітивної карти для оптимізації профорієнтаційної діяльності ЗВО [Текст] / В. Б. Мокін, О. В. Бурдейна, К. О. Коваль, А. Р. Ящолт // Вісник Вінницького політехнічного інституту. - 2018. - № 3. - С. 89-99.uk
dc.identifier.issn1997-9266
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/23322
dc.description.abstractРозглянуто проблему оптимізації поведінки складної системи, в якій спостережувані чинники (показники, змінні) не є керованими і навпаки. Зазначено, що така ситуація має місце щодо оптимізації профорієнтаційної діяльності закладу вищої освіти (ЗВО), спрямованої на збільшення кількості здобувачів освітнього ступеня бакалавра, оскільки впливати ЗВО може тільки на свою діяльність, а вибір конкретного ЗВО та його пріоритету під час вступної компанії абітурієнт робить самостійно. Запропоновано новий метод проектування когнітивної карти із забезпеченням когнітивного консонансу між керованими та спостережуваними вершинами, який дозволяє ідентифікувати ваги дуг такої карти з максимальним використанням усієї наявної інформації з результатів опитувань першокурсників як для дуг спостережуваних вершин, так і дуг керованих та інших вершин. Відповідно до фундаментальної ідеї методу, кожному спостережуваному показнику ставиться у відповідність керований. Показники пов’язані між собою комплексом дуг, спрямованість та ваги яких визначаються за експертними оцінками та аналітично. Продемонстровано працездатність розробленого методу на задачі побудови когнітивної карти для задачі оптимізації профорієнтаційної діяльності ЗВО. Працездатність методу підтверджена тим, що побудована когнітивна карта виявилась стійкою, тобто її дійсно можна використовувати для задач когнітивного моделювання. Аналіз вершин та опису і значень ваг дозволив сформувати комплекс рекомендацій щодо пріоритетної діяльності ЗВО, спрямованої на оптимізацію його основних показників щодо підсилення кадрового та матеріально-технічного потенціалу закладу, міжнародної діяльності, співпраці з роботодавцями і працевлаштування випускників, роботи зі школярами, випускниками та інформування про свою діяльність у ЗМІ та соцмережах тощо.uk
dc.description.abstractThe article considers the problem of optimizing the behavior of a complex system in which the observed factors (indicators, variables) are not controllable and vice versa. It is not ed that such a situation takes place when optimizing the vocational guidance activity of the university aimed at increasing the number of applicants for the bachelor’s degree of education, since the university can only influence its activities, and the choice of a particular university and its priority during the introductory company is done by the applicant himself. A new method for designing a cognitive map with the provision of cognitive consonances between controllable and observable vertices is proposed, which makes it possible to identify the weights of the arcs of such a map with the maximum use of all available information based on the results of polls of freshmen both for the arcs of observed vertices and arcs of controllable and other vertices. According to the fundamental idea of the method, each observed indicator is put in correspondence controlled. The indicators are interconnected by a complex of arcs, the direction and weight of which are determined by expert estimates and analytically. The working capacity of the developed method is shown on the example of constructing a cognitive map for the task of optimizing the vocational guidance activity of the university. The efficiency of the method is confirmed by the fact that the constructed cognitive map proved to be stable, that is, it can indeed be used for cognitive modeling tasks. The analysis of the vertices and descriptions and values of the weights made it possible to formulate a set of recommendations on the priority activity of the university. Its activities should be aimed at optimizing the main indicators related to strengthening the human and material and technical potential of the educational institution, international activities, cooperation with employers and employment of graduates, working with schoolchildren, graduates and informing about their activities in the media and social networks, etc.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.subjectсистемний аналізuk
dc.subjectспостереженняuk
dc.subjectкеруванняuk
dc.subjectкогнітивне моделюванняuk
dc.subjectкогнітивна картаuk
dc.subjectкогнітивний консонансuk
dc.subjectпрофорієнтаційна діяльністьuk
dc.subjectзаклад вищої освітиuk
dc.subjectабітурієнтuk
dc.subjectsystem analysisen
dc.subjectcognitive modelingen
dc.subjectcognitive mapen
dc.subjectcognitive consonanceen
dc.subjectvocational guidanceen
dc.subjecthigher educational institutionen
dc.subjectapplicantsen
dc.titleМетод проектування когнітивної карти для оптимізації профорієнтаційної діяльності ЗВОuk
dc.title.alternativeMethod of Designing Cognitive Map for Optimization of Vocational Guidance of Higher Educational Institutionen
dc.typeArticleuk
dc.identifier.udc004.81+37.047


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record