Цифрова педагогіка у контексті підвищення якості освітніх послуг
Author
Сачанюк-Кавецька, Н. В.
Маятіна, Н. В.
Новак, О. М.
Sachaniuk-Kavets’ka, N. V.
Maiatina, N. V.
Novak, O. M
Date
2021Metadata
Show full item recordCollections
- Наукові роботи каф. ВМ [650]
Abstract
Трансформація освітнього процесу передбачає створення гнучкої й адаптивної системи освіти, що відповідає запитам цифрової економіки та забезпечує максимально повне використання потенціалу цифрових технологій. У статті
встановлено, що цифрова педагогіка використовує цифрові інструменти для підвищення якості навчання. Досліджено
зміст цифрової педагогіки як науки про цілеспрямовану і систематичну діяльність, пов`язану із формуванням особистості, науки про зміст форми, методи виховання і навчання за допомогою інформаційних технологій та Інтернету.
Наголошено на тому, що ключовим словом у цьому визначенні є “педагогіка”, а “цифра” – лише механізм інноваційного
розвитку освітнього процесу.
Зазначено, що важливою складовою частиною життєвих навичок сучасних школярів є цифрова грамотність, яка
дедалі частіше пов`язується з технологічною грамотністю (комп`ютерною та ІКТ-грамотністю). Розглянуто осно-
вні цифрові комптентності учня та педагогічного працівника, що базуються на цифровій грамотності.
Обґрунтовано, що основна відмінність цифрової дидактики від класичної полягає у зміщенні фокусу на проектування процесу навчання. У класичній дидактиці зміст задається ззовні, а у цифровій – проектується вчителем. Розглянуто нові компетенції, якими повинен володіти вчитель як проектувальник освітнього процесу.
Охарактеризовано засоби цифрової дидактики: персоналізований освітній процес, цифрові педагогічні технології
та метацифрові освітні комплекси. Проаналізовано зміст основних педагогічних технологій, що забезпечують цифрову трансформацію освітнього процесу: технологію дистанційного навчання, у т. ч. з використанням адаптивних
систем навчання та комплексної кейс-технології; технології змішаного навчання (у т. ч. технологію “перевернутого
класу”), мобільного навчання; технології організації проектної діяльності учнів. Зроблено висновок, що ці педагогічні
технології забезпечують перехід від доцифрового до цифрового освітнього процесу, але не виключають можливість
використання традиційних педагогічних технологій і методів навчання у цифровому освітньому процесі. The transformation of the educational process involves the creation of a flexible and adaptive education system that meets
the demands of the digital economy and ensures the fullest use of the potential of digital technologies. The article finds that
digital pedagogy uses digital tools to improve the quality of learning. The content of digital pedagogy as a science of purposeful
and systematic activity related to the formation of personality, the science of the content of form, methods of education and training with the help of information technology and the Internet is studied. It is emphasized that the key word in this definition is
“pedagogy”, and “number” is only a mechanism of innovative development of the educational process.
It is noted that an important component of the life skills of modern schoolchildren is digital literacy, which is increasingly
associated with technological literacy (computer and ICT literacy). The basic digital competencies of the student and the pedagogical worker based on digital literacy are considered.
It is substantiated that the main difference between digital and classical didactics is to shift the focus to the design of the learning process. In classical didactics, the content is set from the outside, and in digital didactics is designed by the teacher. New
competencies that a teacher should have as a designer of the educational process are considered.
The main components of digital pedagogy are characterized: personalized educational process, digital pedagogical technologies and meta-digital educational complexes. The content of the main pedagogical technologies that provide digital transformation of the educational process is analyzed: distance learning technology, incl. using adaptive learning systems and integrated case technology; blended learning technologies (including inverted classroom technology), mobile learning; technologies
of organization of project activity of students. It is concluded that these pedagogical technologies provide the transition from
pre-digital to digital educational process, but do not exclude the possibility of using traditional pedagogical technologies
and teaching methods in the digital educational process.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/33815
View/ Open
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Метод коригування джитеру в телекомунікаційних системах
Бортник, Г. Г.; Васильківський, М. В.; Пунченко, Н. О.; Bortnik, G. G.; Vasylkivskyj, M. V.; Pynchenko, N. O. (2007-06)В роботі запропонований метод корегування джитеру цифрових систем передачі, який за рахунок використання ефективних алгоритмів цифрової обробки сигналів, характеризується високою продуктивністю та широким діапазоном частот. -
Реверсивний лічильник у фібоначчієвій системі числення
Азаров, Олексій Дмитрович; Черняк, Олександр Іванович; Муращенко, Олександр Геннадійович; Азаров, Алексей Дмитриевич; Azarov, Oleksii Dmytrovych (Державне підприємство "Український інститут промислової власності" (УКРПАТЕНТ), 2016-08-10)Реверсивний лічильник у фібоначчієвій системі числення, який містить вхід тактових імпульсів, N інформаційних виходів, 2N входів встановлення у початковий стан, та у кожному розряді містить лічильний тригер, вхід С ... -
Реверсивний циклічний лічильник у фібоначчієвій системі числення
Азаров, Олексій Дмитрович; Черняк, Олександр Іванович; Азаров, Алексей Дмитриевич; Azarov, Oleksii Dmytrovych (Державне підприємство "Український інститут промислової власності" (УКРПАТЕНТ), 2017-04-25)Реверсивний циклічний лічильник у фібоначчієвій системі числення, що має N розрядів, вхід режиму реверсивної лічби, вхід тактових імпульсів, N входів встановлення розрядів з першого по N-й в одиничний стан, N входів ...