Онтологія – основа для побудови інтелектуального людино-машинного інтерфейсу для знанняорієнтованихнавчальних систем
Abstract
В статье рассматривается построение интеллектуального человеко-машинного интерфейса для знаниеориентированых обучающих систем, поскольку существующие пользовательские интерфейсы не удовлетворяют требованиям таких систем. Предложены требования к интерфейсу, его укрупненная структура и обобщенный алгоритм взаимодействия пользователей с системой. Особенностью интерфейса является повышенная гибкость при взаимодействии пользователя и системы за счет использования в его составе онтологии процедур функционирования интерфейса и средств для поддержки ее работы. Предлагаемый интерфейс предоставляет как обучаемому, так и преподавателю широкий набор функций адаптации и помощи при работе с системой. У статті розглядається побудова інтелектуального людино-машинного інтерфейсу для знанняорієн-тованих навчальних систем, оскільки існуючі інтерфейси користувача не задовольняють вимогам таких систем. Запропоновано вимоги до інтерфейсу, його укрупнена структура та узагальнений алгоритм взаємодії користувачів з системою. Особливістю інтерфейсу є підвищена гнучкість при взаємодії користувача і системи за рахунок використання в його складі онтології процедур функціонування інтерфейсу та засобів для підтримки її роботи. Пропонований інтерфейс надає як викладачеві, так і особі, що навчається, широкий набір функцій адаптації і допомоги при роботі з системою. This article discusses the construction of intelligent man-machine interface for knowledge oriented training systems.The existing user interfaces do not meet the requirements of such systems. Requirements for the interface, it enlarged the structure and the generalized algorithm of user interaction with the system are proposed. A feature of the interface is increased flexibility in the interaction of the user and the system by using the ontology in its composition and modalities of the interface means to support its operation. The proposed interface provides both the student and the teacher to adapt a wide range of functions and support when working wih the system.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/2083