Sententiae. 2014. № 1
Останні надходження
-
Передмова
(ВНТУ, 2014) -
Котинґемова концепція триалізму Декарта й сучасні дискусії
(ВНТУ, 2014)В статті описано підходи головних прихильників тлумачення картезіанства як триалізму (Дж. Котинґем, П. Гофман, Т. Шмальц та ін.) і критику їхніх ідей прихильниками дуалістичного тлумачення картезіанства (М. Роземонд та ... -
Апорії неотомізму Роздуми над книгою Андрій Баумейстер. Тома Аквінський: Вступ до мислення. Бог, буття і пізнання. – К.: Дух і літера, 2012
(ВНТУ, 2014)В рецензії аналізується філософія й богослов'я томізму, представлені в книзі знаного українського томістичного філософа сьогодення. Основна увага в статті приділена теорії пізнання Бога у філософії й теології Аквіната й у ... -
Догматизм Forever, ничего нового
(ВНТУ, 2014)Данная статья – ответ на сочинение А. Богачёва «Sacrificum intellectus, или Новое лицо догматизма». Сколь возможно абстрагируясь от личностного контекста, автор пытается аргументировать правомерность существования хрис-тианской ... -
К вопросу о национальной философии: античный ракурс
(ВНТУ, 2014)Идея национальной философии нередко распространяется на античные доктрины и проблематику. Это некорректно, но возможно в силу существования ряда клише в современном понимании философии, таких как: сведение философии к ... -
Чи може києворуська політична писемність бути об’єктом дослідження з історії філософії України?
(ВНТУ, 2014)Стаття присвячена засадам політичної філософії в писемних пам’ятках Київської Русі. Автор вважає, що програма подібного дослідження має включати: окреслення кола києворуських писемних джерел, в яких ми можемо знайти певний ... -
Просвещение и онтология. Просвещения автохтонные: Китай
(ВНТУ, 2014)В этой статье мы продолжим изучение онтологических аспектов феномена Просвещения. Теперь мы рассмотрим китайское Просвещение. Однако сперва нам необходимо доказать, что китайское Просвещение существует. Мы осуществляем ... -
Символ как объект апофатической философии
(ВНТУ, 2014)Символ порожден творчеством и есть вещь. Поэтому онтологией символа является реизм. Границы форм вещи (подход Э. Кассирера и С. Ланге) в работе не рассматриваются, т.к. понятие формы может свидетельствовать не о возможном, ... -
Актуалізм Джованні Джентіле
(ВНТУ, 2014)У статті розглянуто структуру арґументу в «Загальній теорії духу як чистого акту» італійського філософа-ідеаліста Джованні Джентіле. Особливу увагу приділено контекстові теорії Джентіле. Автор обґрунтовує, що теорія Джентіле ... -
«Чи може національна філософія бути точно визначеним дослідницьким об'єктом?» Припливи й відпливи між єдиним (спільним) і множинним (розрізненим)
(ВНТУ, 2014)Термін «національна філософія» та відповідна ідея стикаються з зовні неподоланною апорією між, з одного боку, вимогою універсальної мудрості (philosophia perennis) та, з другого, втіленістю останньої в середовищі множинних ... -
Національні філософські традиції як предмет історико-філософської рефлексії
(ВНТУ, 2014)В статті аналізується використання ідеї та поняття національної філософії в дослідженнях з історії філософії України, зокрема на прикладі праць Дмитра Чижевського та Вілена Горського аналізуються проблеми застосування в ... -
Национальная философия в границах жанра
(ВНТУ, 2014)Чтобы всерьез говорить о появлении национальной философии, необходимо учитывать не только содержание наличных текстов, относящихся к определенной эпохе, но и способность общества как творчески создавать их, так и адекватно ... -
Двойственность национального сознания как экзистенциал и предмет анализа (опыт Василия Зеньковского)
(ВНТУ, 2014)Национальная философия как предмет исследования в применении к Украине имеет ту специфику, что в качестве отечественной философии здесь не может быть принята исключительно украинская философия, строго этнически очерченная ... -
До питання про історію української філософії (Вілен Горський як методолог історико-філософської медієвістики в Україні)
(ВНТУ, 2014)У статті розглядаються не лише проблеми становлення історії української філософії в умовах радянської доби та відповідних пріоритетів теоретичного й ідеологічного характеру, а й стан сучасної філософської україністики. ...