Методологічні підходи до вивчення проблеми професійного саморозвитку майбутнього фахівця
Abstract
Розкрито методологічні підходи, що застосовуються на початковому етапі розгляду теоретичних основ дослідження проблеми підготовки майбутніх фахівців до безперервного професійного саморозвитку. Визначено такі методологічні підходи професійного саморозвитку майбутніх фахівців: акмеологічний, аксіологічний, антропоцентричний, діяльнісний, компетентнісний. Використання названих підходів дозволяє забезпечити новизну дослідження, пов’язану з розробкою науково-методичної системи підготовки майбутніх фахівців до безперервного професійного саморозвитку. Викладені методологічні позиції є тією призмою, через яку здійснюється відбір і структурування загальнотеоретичних ідей, які складають концептуальну основу системи підготовки майбутніх фахівців до безперервного професійного саморозвитку. Раскрыты методологические подходы, применяемые на начальном этапе рассмотрения теоретических основ исследования проблемы подготовки будущих специалистов к непрерывному профессиональному саморазвитию. Определены следующие методологические подходы профессионального саморазвития будущих специалистов: акмеологический, аксиологический, антропоцентрический, деятельностный, компетентностный. Использование названных подходов позволяет обеспечить новизну исследования, связанную с разработкой научно-методической системы подготовки будущих специалистов к непрерывному профессиональному саморазвитию. Представленные методологические позиции являются тем основанием, на котором базируется отбор и структурирование общетеоретических идей, которые составляют концептуальную основу системы подготовки будущих специалистов к непрерывному профессиональному саморазвитию. The scientific and methodological system of prospective teachers’ training to continuous professional self-development is substantiated and developed, which is based on the conceptions of acmeological, axiological, anthropocentrical, activities, competence. The system takes into account the structure of readiness of prospective teachers for professional self-development and trends of modern education. «The readiness of prospective teacher for continuous professional self-development» is considered as the student’s ability to purposeful reflexive activities, which is associated with design and implementation of quality changes in personality’s identity and practical realization of subjective experience in the field of professional self-determination and self-realization on the basis of conscious self-regulation of own educational and professional activities.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/22441