Системний і синергетичний підхід в освітньо-виховних моделях
Abstract
У статті доведено, що результативність створення педагогічно доцільної й ефективної виховної системи залежить від правильного вибору методологічних підходів і принципів взаємодії учасників освітнього процесу. В ній розкриті основні методологічні підходи до обґрунтування освітньо-виховної моделі формування ціннісного ставлення до людини. А саме: охарактеризовано системний, синергетичний і варіативно-модельний методологічні підходи. Вони лежать в основі моделювання освітніх систем, що базуються на гуманістичних засадах. The article proves that the effectiveness of creating a pedagogically expedient and effective educational system depends on the correct choice of methodological approaches and principles of interaction between participants in the educational process. It outlines the main methodological approaches to the substantiation of the educational and educational model of the formation of a value relation to a person. Namely: systematic, synergetic and variant-model methodological approaches are characterized. They are the basis of the modeling of educational systems based on humanistic principles.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/23624