Дослідження особливостей формування гуманістичних цінностей сучасної молоді
Author
Столяренко, Ол. В.
Столяренко, О. В.
Date
2018Metadata
Show full item recordCollections
- Наукові роботи каф. ІМ [506]
Abstract
Стаття присвячена обґрунтуванню важливості і дослідженню особливостей виховання гуманістичної орієнтації старшокласників і студентів в сучасних умовах. Визначено термінологічний апарат, проаналізовано актуальні проблеми формування ціннісних орієнтацій української молоді; визначено роль гуманістичних цінностей у реалізації життєвих планів; виборі майбутньої професії, ставленні до батьків, друзів, інших членів суспільства. На основі аналiзу психолого-педагогiчних дослiджень, якi стосуються змiсту цiнностей, механiзмів їх формування та шляхiв досягнення поставленої мети у процесi цілеспрямованої позаурочної виховної роботи визначено рiвнi сформованостi у вихованців гуманiстичних цiнностей вiдповiдно до компонентiв процесу їх формування. Статья посвящена обоснованию важности и изучению особенностей воспитания гуманистической ориентации старшекласников и студентов в современных условиях. Определен терминологический аппарат, проанализированы актуальные проблемы формирования ценностных ориентаций украинской молодежи; определена роль гуманистических ценностей в реализации жизненных планов; будущей профессии, в отношении родителей, друзей, других членов общества. На основе анализа психолого-педагогических исследований, касающихся содержания ценностей, механизмов их формирования и путей достижения поставленной цели в процессе целенаправленной внеурочной воспитательной работы определены уровни формования у воспитанников гуманистических ценностей относительно компонентов процесса их формирования. The article presents the analysis of topical problems dealing with the formation of modern Ukrainian youth`s humanistic value orientations in contemporary society. The terminology apparatus is determined, actual problems of modern Ukrainian youth`s humanistic values formation process are analyzed; the role of humanistic values in life plans implementation, the choice of future profession, attitude towards parents, friends and other members of society is determined. The meaning of the third level can be covered by the fact when a pupil has a certain attitude to the phenomena and processes of the inside and outside world, which is based and determined by the system of humanistic values. Pupils` self-understanding their own abilities and desire for active humanistic activity in society, manifestation of value-centered attitude to a person was experimentally tested. The efficiency of educational work was proved.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/23642