Перспективи використання гендерного досвіду сша та Великої Британії у освітньому процесі в Україні
Author
Дубова, Н. Б.
Клеопа, І. А.
Крупський, Я. В.
Date
2018Metadata
Show full item recordCollections
- Наукові роботи каф. ВМ [647]
Abstract
У статті розглядається проблема інституалізації гендерно-освітніх механізмів у освітніх закладах Великої Британії, США та України. Досліджуючи проблему реалізації гендерного підходу на загальноосвітньому рівні ми розглядаємо три об'єкти: педагогічну науку, професійну освіту і педагогічну практику. The article deals with the problem of institutionalization of gender-educational mechanisms in
educational institutions of Great Britain, the USA and Ukraine. By examining the problem of
implementing a gender approach at the general level, we consider three objects: pedagogical
science, vocational education and pedagogical practice. As part of this approach, the United States
and the United Kingdom are developing programs and methods for teaching a gendered approach
to teachers. The teaching of the gender aspects of teaching history and the foundations of law in
high school is taught by university professors
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24535