Здоров’я, здоровʼязбереження та здоров’язберігаюча компетентність: теоретично-історичний аналіз поглядів вітчизняних та зарубіжних вчених
Author
Овчарук, В. В.
Date
2018Metadata
Show full item recordCollections
- Наукові роботи каф. ФВ [146]
Abstract
Дослідження полягає в теоретично-історичному аналізі поглядів вітчизняних та зарубіжних вчених на формування понять «здоров’я», «здоров’язбереження» та «здоров’язберігаюча компетентність» у зарубіжній та українській літературі. Визначено, що проблема здоров’я розглядається не лише фахівцями в галузі медицини, але й філософами, соціологами, психологами, педагогами й іншими фахівцями. В той же час не існує чіткої дефініції цього поняття. За останні десятиліття суттєво підвищилися вимоги до формування та зміцнення здоров’я. Поступово змінювався й зміст цього поняття. В різні часи в різних культурах визначення здоров’я та його похідних суттєво розходяться. Проблема формування здоров’язбереження студентської молоді достатньо ретельно висвітлюється в багатьох соціально-філософських, педагогічних, соціологічних та медичних працях. Особливої актуалізації ця проблематика набула в другій половині ХХ століття як в цілому в світі, так і в Україні. В сучасному суспільстві життя й здоров’я людини визначаються як найвищі людські цінності. Вони є показником цивілізованості, що характеризує загальний рівень соціально-економічного розвитку суспільства, головним критерієм доцільності й ефективності всіх без винятку сфер державної діяльності (резолюція ООН № 38/54 від 1997 року).
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24550