Апорії неотомізму Роздуми над книгою Андрій Баумейстер. Тома Аквінський: Вступ до мислення. Бог, буття і пізнання. – К.: Дух і літера, 2012
Abstract
В рецензії аналізується філософія й богослов'я томізму, представлені в книзі знаного українського томістичного філософа сьогодення. Основна увага в статті приділена теорії пізнання Бога у філософії й теології Аквіната й у неотомізмі Андрія Баумейстера. В статті показано, що проект трансцендентального неотомізму Андрія Баумейстера містить численні апорії й суперечності. Cтверджується, що феноменологічний спосіб богословського й філософського мислення повністю відповідає природі розуму, світу та їхньої ідеальної причини (Бога). Трансцендентальний неотомізм (навіть у творчості такого видатного неотоміста, як Андрій Баумейстер) завжди залишається «мареннями метафізиків», не забезпечуючи безпосереднього аподиктичного знання про предмети власних гіпотетичних роздумів. The review analyzes philosophy and theology of Thomism as presented in the book of the leading of the Ukrainian Thomistic philosopher of today. The article mostly deals with the theory of knowledge of God in philosophy and theology of Thomas and neo-Thomism of Andrii Baumeister. The article shows that the project of transcendental neoThomism of Andrii Baumeister contains numerous aporias and contradictions. The article argues that phenomeno-logical way of theological and philosophical thinking is fully consistent with the nature of mind, world and its ideal cause (God). Transcendental neo-Thomism always is a "raving metaphysics", without providing direct apodictic knowledge of their subjects hypothetical thinking, even in the works of such prominent neo-Thomist Andrii Baumeister. В рецензии анализируются философия и богословие томизма, представленные в книге известного современного украинского философа-томиста. Основное внимание в статье уделено теории познания Бога в философии и теологии Фомы и неотомизме Андрея Баумейстера. В статье показано, что проект трансцендентального неотомизма Андрея Баумейстера содержит многочисленные апории и противоречия. В статье утверждается, что феноменологический способ богословского и философского мышления полностью соответствует природе разума, мира и их идеальной причины (Бога). Трансцендентальный неотомизм (даже в творчестве такого выдающегося неотомиста, как Андрей Баумейстер) всегда остается «мечтаниями метафизиков», не обеспечивая непосредственного аподиктического знания о предметах собственных гипотетических размышлений.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24629