Онтологія Ібн Арабі та Садр ад-Діна аль-Кунаві в інтерпретації кримського мислителя Ахмада бін Абдаллаха аль-Кримі
Abstract
Дослідження присвячено творчості кримського мислителя Ахмада бін Абдаллаха аль-Кримі, одного з найвидатніших інтерпретаторів суфійської філософії Ібн Арабі та Садр ад-Діна аль-Кунаві. Доведено, що Ахмад аль-Кримі використовував поняття Ібн Сіни про розрізнення між сутністю та існуванням (поряд із деякими концептами матуридиського каляму). На основі рукопису праці «Настанова для розгублених та ключ для вимогливих», автор досліджує головні особливості вчення кримського мислителя: 1) поняття «буття» у філософії Ібн Арабі та Садр ад-Діна аль-Кунаві він інтерпретує як ідею обов’язкового існування, запропоновану Ібн Сіною; 2) концепцію тотожності абсолютного й необхідного буття він розуміє як єдиний правильний підхід до зняття суперечок між прихильниками й критиками суфізму; 3) концепція «співвіднесеності» постає у нього як розв’язання проблеми співвідношення мислення та дійсності. Исследование посвящено труда крымского мыслителя Ахмада бин Абдаллаха аль-Крыми, одного из самых выдающихся интерпретаторов суфийской философии ибн Араби и Садр ад-Дина аль-Кунави. Доказано, что Ахмада аль-Крыми использовал понятие Ибн Сины о различении между сущностью и существованием (наряду с некоторыми концептами матуридитского калама). На основе рукописи труда «Руководство для растерянных и ключ для требовательных», автор исследует главные особенности учения крымского мыслителя: 1) понятие «бытие» в философии Ибн Араби и Садр ад-Дина аль-Кунави он интерпретирует как идею обязательного существования, предложенную Ибн Синой; 2) концепцию тождества абсолютного и необходимого бытия он понимает как единственный правильный подход к преодолению споров между сторонниками и критиками суфизма; 3) концепция «соотнесенности» предстает как решение проблемы соотношения мышления и действительности. The study is dedicated to the work of Crimean scholar Ahmad bin ‘Abdallah al-Qrimi, who was one of the most advanced interpreters of the Ibn Arabi’s and Sadr al-Din al-Qunawi’s Sufi philosophy. Ahmad al-Qrimi employed Ibn Sina’s views on division of essence and existence, as well as some concepts of Maturidi kalam. His manuscript work “Advise for the Perplexed and Key for the Exigent” shows main dimensions of Ahmad al-Qrimi’s thought as following: 1) The notion of Being in the works of Ibn Arabi and Sadr al-Din al-Qunawi is interpreted as the idea of necessary existence, as suggested by Ibn Sina; 2) the conception of the identity of the absolute and necessary being is understood as the only right approach for the solution of polemics between adepts and critics of Sufism; 3) conception of “correlation” is considered as solution for the problem of relations between mind and reality.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24767