• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Роботи студентів
  • Презентації магістерських кваліфікаційних робіт
  • 122 – Комп'ютерні науки
  • View Item
  • Frontpage
  • Роботи студентів
  • Презентації магістерських кваліфікаційних робіт
  • 122 – Комп'ютерні науки
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Інформаційна технологія побудови 3D сцен для віртуальної реальності

Author
Небожанов, О. В.
Date
2018
Metadata
Show full item record
Collections
  • 122 – Комп'ютерні науки [132]
Abstract
Дана магістерська кваліфікаційна робота присвячена розробці інформаційної технології побудови 3D сцен для віртуальної реальності. Технологія призначена для підвищення швидкодії формування зображення в шоломах віртуальної реальності Google Cardboard. В ході роботи проведено аналіз предметної області віртуальної реальності, методів та технологій побудови 3D сцен для віртуальної реальності. Розглянуто методи побудови 3D моделей та особливості створення 3D сцен. Змоделювано процес створення 3D сцен. Спроектовано структурну організацію побудови 3D сцени для віртуальної реальності. Здійснено програмну реалізацію інформаційної технології побудови 3D сцен для віртуальної реальності на рушії Unreal Engine 4 з використанням програмно-апаратної платформи Nvidia GeForce Experience.
 
Master's qualification work is dedicated to the development of information technology building of 3D scene for virtual reality. The technology is designed to enhance performace of the image forming in Google Cardboard virtual reality helmets. The subject area of virtual reality, methods and technologies for building 3D scenes for virtual reality was analyzed during the work. Methods of constructing 3D models and features of 3D scenes creation was considered. The process of creating 3D scenes was modelled. The structural organization of 3D scene construction for virtual reality was designed. Software realization and construction of information technology of 3D scenes for virtual reality on the engine of Unreal Engine 4 was realizedusing the Nvidia GeForce Experience software and hardware platform.
 
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24906
View/Open
Презентація Небожанов О.В..pdf (2.601Mb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ