Значення другого циклу доповідей «Учення про науку» 1804 року для теоретичної філософії Й. Ґ. Фіхте
Анотації
У статті стисло розглянуто головні поняття другої лекції Фіхтевого «Учення про науку 1804», а також обґрунтовано переклад ключових термінів цієї редакції учення про науку (Wissenschaftslehre, das Durch, das Soll, das Muß, Einsicht, einsehen, Das Einleuchten, einleuchten, Gewißheit). Зокрема, розглянуто особливості арґументації у 15-й та 16-й лекціях, які унаочнюють структуру пізньої теорії Фіхте: вчення про істину та вчення про явище. У статті також висвітлено зв’язок стилю лекцій із Фіхтевою спробою розробити нерефлексивну теорію самосвідомості. В статье кратко рассмотрены основные понятия второй лекции из Фихтевого курса «Наукоучение» 1804 года, а также обоснован перевод ключевых понятий этой редакции наукоучения (Wissenschaftslehre, das Durch, das Soll, das Muß, Einsicht, einsehen, Das Einleuchten, einleuchten, Gewißheit). Также описаны особенности аргументации 15-й и 16-й лекций указанного курса, позволяющие наглядно представить структуру поздней теории Фихте, его учения об истине и явлении. Особое внимание уделено связи между стилем лекций Фихте и его попытками разработать нерефлексивную теорию самосознания. In the article the basic notions of Fichte’s «Science of Knowing» (1804) are briefly examined, and also the translation of principal terms of this edition (Wissenschaftslehre, das Durch, das Soll, das Muß, Einsicht, einsehen, das Einleuchten, einleuchten, Ge-wißheit) is justified. That’s why the peculiarities of argumentation in 15th and 16th lec-tures are examined, which make obvious the structure of Fichte’s late theory: doctrine about truth and doctrine about appearance. In the study is also clarified the relationship between the style of lectures with Fichte’s attempt to elaborate a non-reflexive theory of self-consciousness.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25169