Інженерний досвід візуального та інструментального обстеження суднонавантажувачів
Author
Попов, В. О.
Курдибаха, В. М.
Popov, V. O.
Kurdybakha, V. M.
Date
2018Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
У статті узагальнено досвід застосування суднонавантажувачів, як завершальної ланки логістичної системи при транспортуванні продукту від місця синтезу і тимчасового зберігання до судна, що використовують на цей час в більшості морських портів України. Виконано докладний опис конструкції та принципу роботи стрічкових суднонавантажувачів закордонного виробництва, а також небезпеки, які можуть виникати при виході з ладу цих споруд. Несучий металевий каркас споруди умовно розділено на функціонально-незалежні одиниці – плоскі і просторові рами (траверса ходового механізму, гойдальна опора, маятникова опора, основа рами порталу, розпірні балки, верхня частина рами порталу, стріла, висувна частина стріли, містки, оглядові майданчики та майданчики приводів), що дає більш повне уявлення про основи конструювання таких споруд. Наведено основні технічні характеристики машин та механізмів, а саме, конструкцій приводів, транспортерних систем, поліспастів, висувних систем, що впливають на будівельні конструкції споруди. Описано основні результати обмірів суднонавантажувачів з визначенням втрат перерізів елементів каркасу та стану зварних і болтових з’єднань. Узагальнено інженерний досвід з обстеження та оцінки технічного стану будівельних конструкцій цих споруд, які протягом тривалої експлуатації зазнали втрат міцності та жорсткості від агресивної дії морської води та розчинених в ній хімічних добрив, що подаються суднонавантажувачем. Виконано локалізацію найбільш значних дефектів (осередків шаруватої та виразкової корозії) на довгомірних та пластинчатих будівельних конструкціях суднонавантажувачів, а також, розроблено методику та схеми з підсилення. Доведено системний характер появи пошкоджень на тонколистових погано вентильованих елементах споруди. Наведено рекомендації з раціоналізації підсилення конструкцій навантажувачів для недопущення у подальшому накопичення подібних дефектів, які, загалом, полягають у широкому застосуванні захисних цинкових та полімерних покриттів та товстолистових конструктивних елементів. Окреслено основні заходи з охорони праці при виконанні робіт з підсилення та відновлення будівельних конструкцій суднонавантажувачів. In the article has been described the designs and principles of operation of foreign-made ships loaders. Has been generalized an engineering experience of inspection and evaluation of the technical condition of the structures of these structures, which, due to long-term operation, have been subjected to significant losses of the cross section of the elements from the aggressive influence of sea water and chemical fertilizers dissolved in it. Has been localized the most significant defects on lengthy structures of ships loaders. Has been proven systemic nature of damage. Has been offered recommendations on the rationalization of ships loaders structures to prevent the occurrence of similar defects in the future. В статье выполнено описание конструкций и принципов работы ленточных судопогрузчиков зарубежного производства. Обобщен инженерный опыт обследования и оценки технического состояния строительных конструкций этих сооружений, которые вследствие длительной эксплуатации, подверглись значительным потерям сечения элементов от агресивного влияния морской воды и растворенных в ней химических удобрений. Выполнена локализация наиболее значительных дефектов на длинномерных строительных конструкциях судопогрузчиков. Доказан системный характер возникновения повреждений. Предложены рекомендации по рационализации конструкций погрузчиков для предотвращения появления в дальнейшем подобных дефектов.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25471