Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЦиба, В.uk
dc.date.accessioned2019-06-13T10:39:07Z
dc.date.available2019-06-13T10:39:07Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationЦиба В. Концептуальність споглядання: Селарс добудовує Кантову епістемологію [Текст] / В. Циба // Sententiae. – 2016. – № 1. – С. 42-60.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25730
dc.description.abstractУ статті розглянуто інтерпретацію кантівського поняття споглядання Вілфридом Селарсом. Автор показує, що Селарсів двохаспектний підхід дотримується базових кантівських розрізнень ноуменального й феноменального та поділу когнітивних суб’єктивних здатностей. Разом із тим, на основі поєднання інтенсіональної семантики і продуктивного виображення Селарс добудовує кантівську модель пізнання, усуваючи різке протиставлення пасивної чуттєвості й активного розсуду, тим самим уніфікуючи механізм логіки трансцендентальної в контекст логіки модальної. Автор доводить, що успіх такого підходу скерований принциповою відмовою від ідеї чистих синтезів і суворої версії апріоризму. У цілому інтерпретація споглядань як концептуальних і категорійних сприяє (a) подоланню проблеми суперечливих предикатів, (b) зближує критичну філософію з науковим реалізмом і, послуговуючись Кантовою доктриною подвійної афектації, (c) дає змогу описати теорію значення як складову теорії істини.uk
dc.description.abstractThe article deals with Wilfrid Sellars’ interpretation of Kant’s concept of intuition. The author demonstrates that Sellars’ two-aspect view follows both basic Kantian distinction between the noumenal and the phenomenal, and his division of the cognitive capacities. Meanwhile, on the ground of unifying intensional semantics and productive imagination, Sellars completes Kantian model of cognition by eliminating the sharp opposition between passive sensibility and active reason. Thus Sellars makes the mechanism of transcendental logic unified in the context of modal logic. The author argues that such approach would be successful if guided by a principal rejection of the idea of pure synthesis as well as the hard version of apriorism. In general, the conceptualistic-and-categorial treatment of intuition helps to (a) overcome contradictory predicates problem, (b) bring together Critical philosophy and Scientific Realism. Also, using the Kantian doctrine of double affection, it (c) makes possible to describe the theory of meaning as a part of the theory of truth.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 1 : 42-60.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/274
dc.subjectKanten
dc.subjectconsciousnessen
dc.subjectintentionen
dc.subjectintuitionen
dc.subjectsensibilityen
dc.subjectmodal logicen
dc.subjectperceptual takingen
dc.subjectimaginationen
dc.subjectsynthesisen
dc.subjectКантuk
dc.subjectсвідомістьuk
dc.subjectінтенціяuk
dc.subjectспогляданняuk
dc.subjectчуттєвістьuk
dc.subjectмодальна логікаuk
dc.subjectперцептивне схопленняuk
dc.subjectвиображенняuk
dc.subjectсинтезuk
dc.titleКонцептуальність споглядання: Селарс добудовує Кантову епістемологіюuk
dc.title.alternativeConceptuality of the Intuition: Sellars сompletes Kant’s Epistemologyen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesAllison, H. E. (1983). Kant’s Transcendental Idealism. An Interpretation and Defense. New Haven: Yale UP.en
dc.relation.referencesChisholm, R., & Sellars, W. (1957). Intentionality and the Mental: Chisholm-Sellars Correspondence on Intentionality. In H. Feigl, M. Scriven, & G. Maxwell (Eds.), Minnesota Studies in the Philosophy of Science (Vol. II, pp. 521-539). Minneapolis: University of Minnesota Press.en
dc.relation.referencesHaag, J. (2012). Some Kantian Themes in Wilfrid Sellars’s Philosophy. Paradigmi. Rivista di Critica Filosofica, 30(1), 111-126.en
dc.relation.referencesKant, I. (1974). Kritik der reinen Vernunft. Frankfurt am Main: Suhrkamp.de
dc.relation.referencesKant, I. (2005). Prolegomena to Any Future Metaphysics. (V. Terletsky, Ed. & Trans.). [in Ukrainian]. Kiev: PPS-2002.en
dc.relation.referencesMcDowell, J. (2009). Having the World in View. Essays on Kant, Hegel and Sellars. Cambridge, Mass.; London: Harvard UP.en
dc.relation.referencesRosenberg, J. F. (2007). Wilfrid Sellars: Fusing the Images. Oxford: Oxford UP.en
dc.relation.referencesSellars, W. (1963). Science, Perception and Reality. Atascadero: Ridgeview Publishing.en
dc.relation.referencesSellars, W. (1968). Science and Metaphysics. Variations on Kantian Themes. London: Routledge; New York: Humanities Press.en
dc.relation.referencesSellars, W. (1997). Empiricism and the Philosophy of Mind. (R. B. Brandom, Ed.). Cambridge, Mass.: Harvard UP.en
dc.relation.referencesSellars, W. (2002a). Kant and pre-Kantian themes (P. Amaral, Ed.). Atascadero: Ridgeview Pub.en
dc.relation.referencesSellars, W. (2002b). The Role of the Imagination in Kant’s Theory of Experience. In J. F. Sicha, (Ed.), Kant’s Transcendental Metaphysics: Sellars’ Cassirer Lecture Notes and Other Essays. Atascadero: Ridgeview Pub.en
dc.relation.referencesStephenson, A. (2015). Kant on the Object-Dependence of Intuition and Hallucination. The Philosophical Quarterly, 65(260), 486-508. https://doi.org/10.1093/pq/pqu100en
dc.relation.referencesTolley, C. (2013). The Non-Conceptuality of the Content of Intuitions: A New Approach. Kantian Review, 18(1), 107-136. https://doi.org/10.1017/S1369415412000313en
dc.relation.referencesTsyba, V. (2015). Sellars’ Epistemological Lexicon. [In Ukrainian]. Sententiae, 33(2), 41-50.en
dc.relation.referencesVossenkuhl, W. (1989). Understanding Individuals. In E. Shaper, & W. Vossenkuhl (Ed.), Reading Kant. New Perspectives on Transcendental Arguments and Critical Philosophy. Oxford, & New York: Blackwell.en
dc.relation.referencesWillaschek, M. (2015). The Sensibility of Human Intuition. Kant’s Causal Condition on Accounts of Representation. In R. Enskat (Hrsg.), Kants Theorie der Erfahrung. Berlin, & Boston: De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783050090238-005en
dc.relation.referencesWittgenstein, L. (1953). Philosophische Untersuchungen: Philosophical Investigations. (G. E. M. Anscombe, Trans.). Oxford: Blackwell; New York: Kelley.de
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent34.01.042


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію