• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Факультет інформаційних технологій та комп'ютерної інженерії
  • Кафедра програмного забезпечення
  • Наукові роботи каф. ПЗ
  • View Item
  • Frontpage
  • Факультет інформаційних технологій та комп'ютерної інженерії
  • Кафедра програмного забезпечення
  • Наукові роботи каф. ПЗ
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Ітераційний метод підвищення реалістичності формування зображень рельєфних поверхонь з урахуванням перекриття нерівностей

Author
Романюк, О. В.
Романюк, О. Н.
Благодир, Д. Л.
Сергєєв, Г. Г.
Date
2012
Metadata
Show full item record
Collections
  • Наукові роботи каф. ПЗ [1511]
Abstract
Запропоновано  ітераційний  метод  підвищення  реалістичності  формування  зображень  рельєфних  поверхонь  з  урахуванням  перекриття  нерівностей,  який  базується  на  послідовному  уточненні  зміщених  текстурних  координат  і  для  вибору  кроку  трасування  видового  променя  використовує  нові  параметри,  які  залежать від значення висоти поверхні, що імітується, та z‐координати вектора до спостерігача у поточній точці.  There  had  been  proposed  iterative  method  of  improving  the  realism  of  relief  surface  image  synthesis  with  parallax  effect  which was  based  on iterative  qualifying  offset texture  coordinates.  For  choosing  the  step  of  tracing  the  view vector it uses new parameters, which depend on the height value of simulation surface and z‐coordinate of the view  vector in  the  current  point. Ключові  слова: імітація  нерівностей,  карта  висот,  карта  нормалей,  паралакс‐меппінг,  текстурні координати. 
 
There had been proposed iterative method of improving the realism of relief surface image synthesis with parallax effect which was based on iterative qualifying offset texture coordinates. For choosing the step of tracing the view vector it uses new parameters, which depend on the height value of simulation surface and z‐coordinate of the view vector in the current point
 
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25995
View/Open
Стаття (469.7Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ