Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorВяткин, С. И.ru
dc.contributor.authorРоманюк, А. Н.ru
dc.contributor.authorТрояновская, Т. И.ru
dc.contributor.authorСавицкая, Л. А.ru
dc.contributor.authorВяткін, С. І.uk
dc.contributor.authorРоманюк, О. Н.uk
dc.contributor.authorСавицька, Л. А.uk
dc.contributor.authorТрояновська, Т. І.uk
dc.contributor.authorVyatkin, S. I.en
dc.contributor.authorRomanyuk, O. N.en
dc.contributor.authorSavytska, L. A.en
dc.contributor.authorTroianovska, T. I.en
dc.date.accessioned2019-07-15T12:26:55Z
dc.date.available2019-07-15T12:26:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationМетод излучательности с использованием графических ускорителей [Текст] / С. И. Вяткин, А. Н. Романюк, Л. А. Савицкая, Т. И. Трояновская // Вісник Херсонського національного технічного університету. – 2018. – № 3(66), т. 1. – С. 352-357.uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/26083
dc.description.abstractПредложен метод излучательности, реализованный на параллельной архитектуре графических акселераторов. Предложено значения излучения вычислять непосредственно в текстурах и использовать для рендеринга. Показано, что расчет форм-фактора целесообразно выполнять на SIMD архитектуре GPU, потому что каждый форм-фактор независим и не имеет ветвей и условных переходов. С помощью вершинной программы преобразования вершин определяется видимость со стереографическойru
dc.description.abstractЗапропоновано метод випромінюваності, реалізований на паралельній архітектурі графічних акселераторів. Запропоновано значення випромінювання обчислювати безпосередньо в структурах і використовувати для рендеринга. Показано, що розрахунок форм-фактора доцільно виконувати на SIMD архітектурі GPU, тому що кожний форм-фактор незалежний і не має розгалужень і умовних переходів. Наведено результати тестування. За допомогою вершиної програми перетворення вершин визначається видимість із стереографічною проекцією. Для цього потрібний всього один проход по геометрії.uk
dc.description.abstractWhen calculating diffuse illumination of surfaces, it is necessary to take into account not only direct light sources, but also secondary or reflected diffuse illumination. Diffuse reflection matrix is a classical technology for modeling light propagation in diffuse scenes. In the classical formulation, radiosity requires the solution of a set of linear equations called the equation form factor. These equations describe the transfer of energy between elements in a scene. Storing these equations requires space ( ) 2 NO , which is very much for large scenes. In the classical approach, the surfaces of all objects in a three-dimensional scene are split into flat patches. The size of each patch should be such that the density of the light energy intensity distribution within its limits is a constant value. The assumption is that the light is scattered uniformly in all directions. This method is called the restricted elements method. Under its own surface energy refers to "own the issue" patch and under bring energy illumination, indirect diffuse all surrounding objects. Lambert’s law calculates the calculation of energy from direct lighting. Assumptions are needed to account for the secondary diffuse reflection of the environment. The basic radiative equations calculate the radiosity value of this patch as the sum of the contributions of the radiosity value of all patches, that is, on the contrary, light is not collected, but emitted from this patch in the direction of the surrounding surfaces. This paper presents the method of emissivity based on graphics accelerators. The method of progressive refinement of estimates adapted to graphics processing units is proposed. There are several advantages to performing all calculations on graphics accelerators (GPUs). One of them is that the radiation values can be calculated directly in textures and used directly for rendering. Form factor calculation, which is a fundamental operation and is well parallelized. The form factor calculation is performed well on the SIMD architecture of the GPU fragment processor because each form factor is independent and has no branches and conditional transitions. Another advantage is that the performance of the graphics hardware is greater than the CPU; this allows increase the complexity of the model and keep the interactive rendering modeen
dc.language.isoruru
dc.publisherХерсонський національний технічний університетuk
dc.subjectизлучательностьru
dc.subjectпараллельные вычисленияru
dc.subjectформ-факторru, uk
dc.subjectграфические акселераторыru
dc.subjectвипромінюваністьuk
dc.subjectпаралельні обчисленняuk
dc.subjectформ-факторuk
dc.subjectграфічні акселераториuk
dc.subjectradiosityen
dc.subjectparallel computingen
dc.subjectform-factoren
dc.subjectgraphic acceleratorsen
dc.titleМетод излучательности с использованием графических ускорителейru
dc.title.alternativeМетод випромінюваності з використанням графічних прискорювачівuk
dc.title.alternativeMethod of emissivity based on graphics acceleratorsen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc004.925.3


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію