Діагностика сформованості культурологічного компонента конфліктологічної культури в студентів технічних ЗВО
Автор
Гречановська, О. В.
Дата
2020Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ФГН [162]
Анотації
Технічний прогрес та потреба у висококваліфікованих фахівцях технічних спеціальностей зростає з шаленими темпами. В цій гонитві за професіоналізмом, дуже часто не приділяється увага тому, що професіоналізм майбутніх інженерів має проявлятися не лише серед технічних пристроїв, а й у спілкуванні з іншими людьми, а євроінтеграційні процеси спонукають до спілкування з людьми інших національностей, віросповідань, етносів, культур. Тому формуванні конфліктологічної культури в майбутніх фахівців технічних спеціальностей, наразі, є важливою складовою професійної компетентності. В статті виокремлено компоненти конфліктологічної культури до яких віднесено мотиваційно-професійний, психологічний, когнітивно-креативний, культурологічний, оцінювальний компоненти. Одним із пріоритетних компонентів, розглядається культурологічний компонент. Автор розглядає культурологічний компонент конфліктологічної культури майбутніх фахівців технічних спеціальностей як здатність фахівців технічних спеціальностей оволодіти знаннями, що допоможуть їм вільно орієнтуватися та спілкуватися в полікультурному суспільстві, протистояти антигуманістичним тенденціям у професійній діяльності та толерантно підходити до розв`язання проблем, сприяти розумінню та запобіганню конфліктологічних проблем. В основу культурологічного компонента покладено такі аспекти, як: комунікативні здібності та безконфліктне спілкування; ідеї етнічної ідентифікації; основи професійної етики; здатність до толерантності; сприйняття полікультурності інших та вміння співіснування з ними.
В статті представлена результати педагогічного експерименту сформованості культурологічного компоненту майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Ефективність запровадження інтерактивних технологій навчання у процесі викладання гуманітарних та культурологічних дисциплін, що сприяють формуванню культурологічного компоненту конфліктологічної культури студентів технічних закладів вищої освіти доведено критерієм Колмогорова-Смірнова. Технический прогресс и потребность в высококвалифицированных специалистах технических специальностей растет быстрыми темпами. В этой погоне за профессионализмом, очень часто не уделяется внимание тому, что профессионализм будущих инженеров должен проявляться не только среди технических устройств, но и в общении с другими людьми, а евроинтеграционные процессы побуждают к общению с людьми других национальностей, вероисповеданий, этносов, культур. Поэтому формировании конфликтологической культуры у будущих специалистов технических специальностей, является важной составляющей профессиональной компетентности. В статье выделены компоненты конфликтологической культуры к которым отнесены мотивационно-профессиональный, психологический, когнитивно-креативный, культурологический, оценочный компоненты. Одним из приоритетных компонентов, рассматривается культурологический компонент. Автор рассматривает культурологический компонент конфликтологической культуры будущих специалистов технических специальностей как способность специалистов технических специальностей овладеть знаниями, которые помогут им свободно ориентироваться и общаться в поликультурном обществе, противостоять антигуманистическим тенденциям в профессиональной деятельности и толерантно подходить к решению проблем, способствовать пониманию и предотвращению конфликтологических проблем . В основу культурологического компонента положены следующие аспекты, такие как коммуникативные способности и бесконфликтное общение; идеи этнической идентификации; основы профессиональной этики; способность к толерантности; восприятие поликультурности других и умение сосуществования с ними.
В статье представлена результаты педагогического эксперимента сформированности культурологического компонента будущих специалистов технических специальностей. Эффективность внедрения интерактивных технологий обучения в процессе преподавания гуманитарных и культурологических дисциплин, способствующих формированию культурологического компонента конфликтологической культуры студентов технических высших учебных заведений доказано критерием Колмогорова-Смирнова. Technical progress and the need for highly qualified technical specialists is growing rapidly. In this pursuit of professionalism, very often attention is not paid to the fact that the professionalism of future engineers should manifest itself not only among technical devices, but also in communication with other people, and European integration processes induce communication with people of other nationalities, religions, ethnic groups and cultures. Therefore, the formation of a conflictological culture among future specialists of technical specialties is an important component of professional competence. The article highlights the components of the conflictological culture to which the motivational-professional, psychological, cognitive-creative, cultural, evaluation components are assigned. One of the priority components is considered cultural component. The author considers the cultural component of the conflictological culture of future technical specialists as the ability of technical specialists to master knowledge that will help them to freely navigate and communicate in a multicultural society, resist anti-humanistic tendencies in their professional activities and tolerantly address problems, promote understanding and prevent conflict problems. The cultural component is based on the following aspects, such as communication skills and conflict-free communication; ideas of ethnic identity; basics of professional ethics; ability to tolerance; perception of the multiculturalism of others and the ability to coexist with them.
The article presents the results of the pedagogical experiment of the formation of the cultural component of future specialists in technical specialties. The effectiveness of introducing interactive learning technologies in the process of teaching humanities and culturological disciplines that contribute to the formation of the cultural component of the conflictological culture of students of technical higher educational institutions is proved by the Kolmogorov-Smirnov criterion.
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей ресурс:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/28519