Застосування інноваційних технологій в процесі вивчення дисципліни «Міжнародне право» студентами юридичних спеціальностей
Abstract
У статті наведено результати дослідження педагогічних умов і методичних аспектів необхідно-сті впровадження вільних дебатів під час вивчення дисципліни «Міжнародне право» студентами юридичних спеціальностей.
Розкриваються методичні аспекти використання дебатів у навчанні студентів-правників: цілі та головні елементи, вибір формату, конструювання тем, організаційна підготовка та оцінювання результатів. Основна увага приділена висвітленню особливостей реалізації технології навчальних дебатів студентів юридичних спеціальностей як основи активізації їх пізнавальної діяльності та мотивації майбутнього професійного розвитку. Аналіз педагогічної та правової літератури, а та-кож досвід практичної діяльності закладів вищої освіти вказують на те, що необхідність впрова-дження проектних технологій в освітній процес повністю не вивчена і потребує подальшого дос-лідження. Крім того, в процесі аналізу і дослідження теми було виявлено низку проблем в сфері впровадження вільних дебатів як елемента проектних технологій в навчальний процес ЗВО:
− мала кількість викладачів, які здатні приміряти на себе роль фасилітатора та створити сприятливі умови для розвитку вільних дебатів на заняттях;
− відсутність якісних підручників та навчальних посібників з методичними вказівками до впровадження вільних дебатів при вивченні юридичних дисциплін;
− відсутність нових навчальних програм, що відповідають вимогам часу;
− відсутність чітких алгоритмів та процедури впровадження методу вільних дебатів під час вивчення юридичних дисциплін. The article deals with the study of pedagogical conditions and methodical aspects of the need for the introduction of free debate during the study of the discipline «International Law» by students of legal specialties.
There have been revealed methodical aspects of using debates in the teaching of law students, such as goals and main elements, choice of format, theme design, organizational preparation and evaluation of results. The main attention is paid to highlighting the peculiarities of the implementation of the debate of the students of legal specialties as the basis for activating their cognitive activity and motivating future professional development. The analysis of pedagogical and legal literature, as well as the experience of practical activities of institutions of higher education, indicate that the need for the implementation of project technologies in the educational process is not fully understood and needs further research. In addition, in the process of analysis and research of the topic, a number of problems were identified in the field of the implementation of free debate as an element of project technology in the educational process of the o institutions of higher education:
− there are a small number of teachers who can take on the role of facilitator and create favorable conditions for the development of free debate in classes;
− lack of quality textbooks and manuals with methodological guidelines for the introduction of free debate in the study of legal disciplines;
− absence of new curricula that meet the requirements of time;
− lack of clear algorithms and procedures for implementing the method of free debate during the study of legal disciplines. В статье приведены результаты исследования педагогических условий и методических аспек-тов необходимости внедрения свободных дебатов при изучении дисциплины «Международное право» студентами юридических специальностей.
Раскрываются методические аспекты использования дебатов в обучении студентов-юристов: цели и главные элементы, выбор формата, конструирование тем, организационная подготовка и оценка результатов. Основное внимание уделено освещению особенностей процесса проведения дебатов студентами юридических специальностей как основы активизации их познавательной деятельности и мотивации будущего профессионального развития. Анализ педагогической и пра-вовой литературы, а также опыт практической деятельности заведений высшего образования (ЗВО) указывают на то, что необходимость внедрения проектных технологий в образовательный процесс полностью не изучена и требует дальнейшего исследования. Кроме того, в процессе ана-лиза и исследования темы был выявлен ряд проблем в сфере внедрения свободных дебатов как элемента проектных технологий в учебный процесс ЗВО.
− малое количество преподавателей, которые способны применить на себя роль фасилитато-ра и создать благоприятные условия для развития свободных дебатов на занятиях;
− отсутствие качественных учебников и учебных пособий с методическими указаниями к внедрению свободных дебатов при изучении юридических дисциплин;
− отсутствие новых учебных программ, отвечающих требованиям времени;
− отсутствие чётких алгоритмов и процедуры внедрения метода свободных дебатов при изу-чении юридических дисциплин.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30466