Нормативне забезпечення використання основних фондів підприємств автотранспорту
Abstract
В статті визначено нормативно – методичні засади до визначення та тлумачення окремих показників функціонування та використання основних засобів підприємств автомобільного транспорту. Поставлено та вирішено проблему функціонування та використання основних засобів підприємств автомобільного транспорту. Розглянуто заходи для більш ефективного використання основних засобів підприємств автомобільного транспорту. Визначено та наведено сучасні підходи до ефективності використання основних фондів та обрано показники. Наведено більш раціональні варіанти розрахунку коефіцієнта використання обладнання на підприємствах автомобільного транспорту. В роботі визначено зв’язок між основними показниками функціонування та використання основних фондів підприємства – фондовіддачею та коефіцієнтом використання обладнання. Проаналізовано методи оцінки використання обладнання, встановлено основні недоліки наведених методів визначення аналітичних показників. Досліджено використання обладнання для проведення технічного обслуговування автомобільного транспорту на прикладі дилерських станцій технічного обслуговування. В статті наведено таблиці з реальними показниками й проілюстровано діаграму використання обладнання для проведення технічного обслуговування на реальній дилерській станції технічного обслуговування. Показано та обґрунтовано основну роботу майстра на станції технічного обслуговування. Зазначено основну причину не відповідності вимогам нормативної документації та автовиробників. Встановлено, що реальний коефіцієнт використання обладнання не відповідає нормативам у менший бік. Встановлено думку, що причиною цього є недостатня якість організації виробничого процесу, а саме – наявність непродуктивних простоїв. Причинами непродуктивних простоїв виявлено змушене зниження продуктивності, короткі зупинки під час очікування ресурсів, холосту роботу обладнання. Таким чином можна зробити висновок, що існує тісний зв’язок між фондовіддачею та коефіцієнтом використання виробничого обладнання, який характеризує ступінь продуктивного використання активної частини виробничих основних фондів. Тому вважаємо за доцільне подальшу роботу з удосконалення механізмів нормування витрат праці та використання обладнання на підприємствах автомобільного транспорту та дилерських станціях технічного обслуговування. The article defines the normative and methodological bases for the definition and interpretation of individual performance indicators for the use of fixed assets of road transport enterprises. The problem of functioning and use of fixed assets of road transport enterprises is raised and solved. Measures for more efficient use of fixed assets of road transport enterprises are considered. The modern approaches to the efficiency of the use of fixed assets are defined and presented and the indicators are selected. The more rational variants of calculation of the coefficient of use of the equipment at the enterprises of motor transport are resulted. The paper identifies the relationship between the main indicators of operation and use of fixed assets of the enterprise - the return on assets and the coefficient of use of equipment. The methods of estimation of the use of equipment are analyzed, the main disadvantages of the given methods of determination of analytical indicators are established. The use of equipment for maintenance of road transport on the example of dealer service stations is investigated. This article provides tables of actual performance and illustrates a diagram of the use of maintenance equipment at a real dealer service station. The basic work of the master at the service station is shown and substantiated. The main reason for not meeting the requirements of regulatory documents and car manufacturers is stated. It is established that the actual utilization rate of the equipment does not meet the norms downwards. It is established that the reason for this is the insufficient quality of the organization of the production process, namely - the presence of unproductive downtime. The causes of unproductive downtime were found to be reduced productivity, short shutdowns while waiting for resources, idle equipment. Thus, it can be concluded that there is a close relationship between the return on assets and the utilization rate of production equipment, which characterizes the degree of productive use of the active part of production fixed assets. Therefore, we consider it desirable that further work be undertaken to improve the mechanisms for regulating labor costs and the use of equipment at road transport companies and dealerships. В статье определены нормативно-методические основы к определению и толкованию отдельных показателей функционирования и использования основных средств предприятий автомобильного транспорта. Поставленна и решена проблема функционирования и использования основных средств предприятий автомобильного транспорта. Рассмотрены меры по более эффективному использованию основных средств предприятий автомобильного транспорта. Определены и приведены современные подходы к эффективности использования основных фондов и выбраны показатели. Приведены более рациональные варианты расчета коэффициента использования оборудования на предприятиях автомобильного транспорта. В работе определена связь между основными показателями функционирования и использования основных фондов предприятия – фондоотдачей и коэффициентом использования оборудования. Проанализированы методы оценки использования оборудования, установлены основные недостатки приведенных методов определения аналитических показателей. Исследовано использование оборудования для проведения технического обслуживания автомобильного транспорта на примере дилерских станций технического обслуживания. В данной статье приведены таблицы с реальными показателями и проиллюстрирована диаграмма использования оборудования для проведения технического обслуживания на реальной дилерской станции технического обслуживания. Показана и обоснована основная работа мастера на станции технического обслуживания. Указана основная причина несоответствия требованиям нормативной документации и автопроизводителей. Установлено, что реальный коэффициент использования оборудования не соответствует нормативам в меньшую сторону. Установлено мнение, что причиной этого является недостаточное качество организации производственного процесса, а именно - наличие непроизводительных простоев. Причинами непроизводительных простоев, обнаружено вынужденное снижение производительности, короткие остановки во время ожидания ресурсов, холостую работу оборудования. Таким образом можно сделать вывод, что существует тесная связь между фондоотдачей и коэффициентом использования производственного оборудования, характеризующий степень производительного использования активной части производственных основных фондов. Поэтому считаем целесообразным дальнейшую работу по совершенствованию механизмов нормирования затрат труда и использования оборудования на предприятиях автомобильного транспорта и дилерских станциях технического обслуживания.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30875