Моделювання параметрів функціонування зупиночних пунктів громадського пасажирського транспорту
Author
Хітров, І. О.
Кристопчук, М. Є.
Пашкевич, С. М.
Khitrov, I.
Krystopchuk, М.
Pashkevych, S.
Хитров, И. А.
Кристопчук, М. Е.
Пашкевич, С. М.
Date
2019Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
У транспортному обслуговуванні населення міст домінуюче положення займає (і буде займати на віддалену перспективу) міський пасажирський транспорт (МПТ). Функціонування сучасного міста неможливо уявити без розвиненої системи міського пасажирського транспорту, рівень ефективності якої багато в чому визначає умови життя людей і впливає на результати їхньої праці на основному виробництві. За цих умов актуальне значення має проблема визначення соціальної і економічної ефективності пасажирських перевезень. Важливе місце при цьому займає розташування системи зупиночних пунктів на вулично-дорожній мережі міста, яка впливає на доступність транспортних послуг, безпеку руху й на пропускну здатність дороги. Разом з тим, від місця розташування зупиночних пунктів на маршруті та геометричних характеристик посадочних площадок, залежить їхнє облаштування для зручності пасажирів, а також проектування параметрів технологічного процесу перевезення.
Незважаючи на існування відомих методів визначення оптимальної довжини перегону та розроблених норм та правил щодо визначення відстані між зупиночними пунктами на лініях МПТ в межах території населених пунктів, недослідженими залишаються сукупні витрати суспільства при визначенні оптимальної довжини перегону. Також відсутні залежності для визначення місця розташування зупиночних пунктів МПТ у межах площ, що утворенні перехрестям вулиць і доріг.
Нині суспільство встановлює нові вимоги до транспортної системи міста. Населення міста потребує оптимізованих транспортних послуг, за допомогою яких можна було б отримати максимальну користь: мінімальна витрата часу та коштів, соціальна орієнтованість маршрутів тощо. Важливим чинником мобільності населення в місті є структура єдиної транспортної мережі, збалансованість розвитку інженерно-транспортної інфраструктури, стратегія просторового розвитку міської території.
Одним із шляхів скорочення витрат часу населенням міст, що на даний час вважається основним критерієм ефективності функціонування міських пасажирських транспортних систем, є удосконалення транспортно-планувальної організації зупиночних пунктів, які як елемент транспортної мережі міста багато в чому визначають її належне функціонування.
В роботі наведено результати досліджень закономірностей раціонального місця розташування зупиночних пунктів МПТ, при мінімальних перешкодах для транспортного потоку та їх геометричних параметрів. Urban passenger transport (UPT) is dominant (and will be long-term) in urban transport services. The functioning of a
modern city cannot be imagined without a developed system of urban passenger transport, the level of efficiency of which
largely determines the living conditions of people and affects the results of their work in the main production. In these
circumstances, the problem of determining the social and economic efficiency of passenger transport is relevant. An important
place is the location of the system of stop points on the street-road network of the city, which affects the availability of transport
services, traffic safety and road capacity. At the same time, the location of stopping points on the route and geometric
characteristics of landing sites depend on their arrangement for the convenience of passengers, as well as the design of
parameters of the transport process. Despite the existence of known methods of determining the optimal length of the crossing
and the developed rules and rules for determining the distance between stopping points on the UPT lines within the territory of
settlements, the total costs of the society in determining the optimal length of the crossing remain unexplored. There are also no
dependencies to determine the location of UPT stop points within squares, the formation of streets and roads by the
intersection.
The society now sets new requirements for the city's transport system. The population of the city requires optimized
transport services, with the help of which maximum benefit could be obtained: minimum consumption of time and funds, social
orientation of routes and the like. The main factor of mobility of the population in the city is the structure of the unified transport
network, the balance of development of engineering and transport infrastructure, the strategy of spatial development of the
urban territory. One of the ways to reduce the time spent by the population of cities is now considered the main criterion for the efficiency of
urban passenger transport systems, the improvement of the transport and planning organization of stop points, which are an
element of the transport network of the city and largely determine its normal operation.
The results of studies of regularities of rational location of UPT stop points are presented, with minimal interference for
transport flow and their geometric parameters. В транспортном обслуживании населения городов доминирующее положение занимает (и будет занимать на
отдаленную перспективу) городской пассажирский транспорт (ГПТ). Функционирование современного города
невозможно представить без развитой системы городского пассажирского транспорта, уровень эффективности
которого во многом определяет условия жизни людей и влияет на результаты их труда на основном производстве.
В этих условиях актуальное значение имеет проблема определения социальной и экономической эффективности
пассажирских перевозок. Важное место при этом занимает расположения системы остановочных пунктов на
улично-дорожной сети города, которая влияет на доступность транспортных услуг, безопасность движения и на
пропускную способность дороги. Вместе с тем, от места расположения остановочных пунктов на маршруте и
геометрических характеристик посадочных площадок, зависит их обустройство для удобства пассажиров, а
также проектирование параметров технологического процесса перевозки. Несмотря на существование известных
методов определения оптимальной длины перегона и разработанных норм и правил определения расстояния между
остановочными пунктами на линиях ГПТ в пределах территории населенных пунктов, неисследованными
остаются совокупные расходы общества при определении оптимальной длины перегона. Также отсутствуют
зависимости для определения местоположения остановочных пунктов ГПТ в пределах площадей, образованных на
перекрестках улиц и дорог.
Сейчас общество устанавливает новые требования относительно транспортной системы города. Населению
города необходимы оптимизированные транспортные услуги, с помощью которых можно было бы получить
максимальную пользу: минимальный расход времени и средств, социальную ориентированность маршрутов и тому
подобное. Главный фактор мобильности населения в городе – структура единой транспортной сети,
сбалансированность развития инженерно-транспортной инфраструктуры, стратегия пространственного
развития городской территории.
Одним из путей сокращения затрат времени населением городов в настоящее время считается основным
критерием эффективности функционирования городских пассажирских транспортных систем, совершенствование
транспортно-планировочной организации остановочных пунктов, которые являются элементом транспортной
сети города и во многом определяют ее нормальную работу.
В работе приведены результаты исследований рационального места расположения остановочных пунктов ГПТ,
при минимальных помехах для транспортного потока и их геометрических параметров.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30879