Брендингові дослідження в ХХІ столітті: бібліометричний аналіз
Author
Штовба, О. В.
Shtovba, O. V.
Штовба, Е. В.
Date
2019Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Інтерес науковців до брендингових досліджень став стрімко зростати з 2000 р. Метою статті є
ідентифікація лідерів брендингових досліджень, виконаних протягом 2000—2019 років. Ідентифікацію
лідерів здійснено за допомогою бібліометричниго аналізу. Вперше у світовій практиці бібліометрич-
ний аналіз здійснено паралельно за двома базами — Scopus та Dimensions, що дозволило глибше дос-
лідити питання шляхом поєднання різних сервісів обох баз. Встановлено, що переважна більшість
брендингових публікацій відповідає тематиці бізнесу та менеджменту. Разом з тим має місце сильна
тенденція збільшення частки брендингових публікацій, які стосуються культурології, психології, со-
ціально-економічної географії та соціології. Потрохи в брендингових публікаціях збільшується увага
до історії, охорони здоров’я, політичних наук та туризму. Найбільше публікацій з брендингу припадає
на США, Великобританію та Австралію. В останню декаду трійку лідерів витісняють Іспанія, Італія,
Німеччина, Франція, Швеція та, особливо, Індія. В статті також встановлено лідерів за кількістю
брендингових публікацій в категоріях університети, науковці та видання. Виявлено, що жодна з най-
цитованіших брендингових публікацій не надрукована у самих продуктивних журналах і не написана
самими продуктивними науковцями. По дві з найцитованіших статей надрукували журнали Journal of
Marketing та Journal of Consumer Research. Один науковець — Albert Muñiz є співавтором двох найци-
тованіших брендингових статей. Сформовано рейтинговий список авторів брендингових публікацій за
усередненою FCR — за хронологічно нормованою цитованістю. В цьому рейтингу з великим запасом
лідирують американські науковці Avery Holton та Albert Muñiz. Mihalis Kavaratzis — єдиний науковець,
який потрапив у 2 топ-списку — за кількістю публікацій та за усередненою FCR. The interest of scientists for branding research began to grow rapidly since 2000. The aim of the article is to identify the
leaders of branding research carried out during 2000—2019. Leaders are identified using bibliometric analysis. For the first
time in world practice, the bibliometric analysis was carried out with two bases - Scopus and Dimensions in parallel. It allowed
combining different services of both bases to deep mining the research question. It was found that the biggest part of
branding publications correspond to business and management topics. At the same time, there is a strong tendency to
increase the directivity of branding publications to cultural studies, psychology, human geography and sociology. There is a
weak tendency to increase the directivity of branding publications to history, health care, political science and tourism. Most
branding publications are from United States, the United Kingdom, and Australia. In the last decade, Spain, Italy, Germany,
France, Sweden and, especially, India are pushing the top three countries. The article also recognized the leaders in the
number of branding publications in the following categories: universities, scholars, and publishers. It was found that none of
the most cited branding publications were published in the most productive journals or written by the most productive scholars.
Two of the most cited articles were published by Journal of Marketing and Journal of Consumer Research. One scholar — Albert Muñiz is a co-author of two most cited branding articles. We also formed a rating list of authors of branding
publications by mean FCR, i.e. by chronologically normalized citation counts. American scholars Avery Holton and Albert
Muñiz are leaders with a big lead in this rating. Mihalis Kavaratzis is the single scholar who is included in two top-lists — by
the number of publications and by the mean FCR. Интерес ученых к брендинговым исследованиям начал стремительно возрастать с 2000 г. Целью статьи
является идентификация лидеров брендинговых исследований, выполненных в течение 2000—2019 гг. Лидеры
идентифицированы с помощью библиометрического анализа. Впервые в мировой практике библиометрический
анализ осуществлен параллельно по двум базам — Scopus и Dimensions, что позволило, сочетая различные сер-
висы обеих баз, проработать вопрос более глубоко. Установлено, что подавляющее большинство брендинговых
публикаций соответствует тематике бизнеса и менеджмента. Вместе с тем, существует сильная тенденция
увеличения доли брендинговых публикаций, касающихся культурологии, психологии, социально-экономической
географии и социологии. Понемногу в брендинговых публикациях возрастает внимание к истории, здравоохра-
нению, политическим наукам и туризму. Большинство брендинговых публикаций приходится на США, Велико-
британию и Австралию. В последнюю декаду тройку лидеров теснят Испания, Италия, Германия, Франция,
Швеция и, особенно, Индия. В статье также выявлены лидеры по количеству брендинговых публикаций в кате-
гориях университеты, ученые и издания. Обнаружено, что ни одна из наиболее цитируемых брендинговых пуб-
ликаций не напечатана в самых продуктивных журналах и не написана самыми продуктивными учеными. По две
из наиболее цитируемых статей напечатали журналы Journal of Marketing и Journal of Consumer Research. Один
ученый — Albert Muñiz является соавтором двух самых цитируемых брендинговых статей. Мы также сформи-
ровали рейтинговый список авторов брендинговых публикаций по усредненной FCR — по хронологически норми-
рованной цитируемости. В этом рейтингу с большим запасом лидируют американские ученые Avery Holton и
Albert Muñiz. Mihalis Kavaratzis — единственный ученый, который попал в 2 топ-списка — по количеству публика-
ций и по усредненной FCR.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31034