Шляхи вдосконалення підготовки фахівців машинобудівної галузі
Author
Райковська, Г. О.
Raikovska, H. O.
Райковская, Г. А.
Date
2019Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Розглянуто сучасний стан машинобудівних підприємств, що дало змогу виділити зовнішні фактори впливу на професійну підготовку інженерно-технічних фахівців, які відіграють важливу роль в удосконаленні освітнього процесу: 1) масовий перехід підприємств на нові технології висуває вимоги до кваліфікації інженерно-технічних кадрів, а саме: вміння сприймати і опрацьовувати різноманітну науково-технічну інформацію; володіти мистецтвом управління новими технологіями; 2) інженерно-технічні фахівці повинні бути готовими працювати на рівні міжнародних вимог; 3) забезпечення персоналу підприємства розвитком, що відповідав би профілю його діяльності та сучасному рівню розвитку науки і техніки. Окреслено можливі шляхи реформування освітнього процесу, а саме запровадження інжинірингової підготовки. Доведено необхідність перегляду традиційної методичної системи навчання, яка має передбачати коригування змісту освіти відповідно до вимог сьогодення і інноваційного розвитку підприємств машинобудівної галузі. Як показала практика, запровадження інжинірингової підготовки дозволить на якісно новому рівні організувати низку навчальних курсів. В рамках комп’ютерного інжинірингу студенти вивчають в розширеному обсязі найсучасніші програмні комплекси проектування і розробку машинобудівного обладнання, починаючи з можливостей основних систем CAD, CAM та CAE. Стратегічним завданням є формування майбутніх конкурентоспроможних фахівців на ринку праці через інжинірингову підготовку, навчання параметричного віртуального моделювання виробів будь-якої складності та реалістичної візуалізації. САПР являють собою педагогічний потенціал, який за створення конкретних умов сприяє не тільки отриманню знань, умінь і навичок автоматизованого конструювання, але і формує креативні здібності, уяву, образно-графічне і технічне мислення, а також підвищує інженерно-графічну й інформаційну культуру студентів. Наскрізне моделювання дозволяє майбутнім фахівцям з механічної інженерії проаналізувати процес виробництва продукції в САПР та зробити відповідні висновки щодо порядку проведення будь-яких операцій в межах життєвого циклу виробу. The article clarifies the current state of machine-building enterprises, which made it possible to focus on external factors
of influence on vocational training of engineering and technical specialists who play an important role in improving the educational
process: 1) the massive transition of enterprises to new technologies introduces requirements for the qualification of
engineering and technical personnel, namely: the ability to perceive and process various scientific and technical information;
have the art of managing new technologies; 2) engineering specialists must be prepared to work at the international level; 3)
ensuring the personnel of the enterprise development, which would correspond to the profile of its activities and the modern
level of development of science and technology. Possible ways of reforming the educational process, namely the introduction
of engineering training, are outlined. The necessity of revision of the traditional methodical system of education, which
should include adjusting the content of education in accordance with the requirements of present and innovative development
of the enterprises of the machine-building industry, is proved. As practice has shown, introduction of engineering training
will allow to organize a number of training courses on a qualitatively new level. Within the framework of computer engineering,
students study the most advanced software systems, design and development of machine-building equipment,
starting with the capabilities of major CAD, CAM and CAE systems. The strategic task is the formation of future competitive
specialists in the labor market through engineering training, training parametric virtual simulation of products of any complexity
and realistic visualization – CAD represents a pedagogical potential that, when creating specific conditions, contributes
not only to the acquisition of knowledge, skills and abilities of automated design, but also forms creative abilities, imagination,
figurative and graphic and technical thinking, as well as enhances engineering graphic and informational cultures
students. PLM modelling allows future mechanical engineering experts to analyze the process of production in CAD and
make appropriate conclusions about the order of carrying out certain operations within the life cycle of the product. Рассмотрено современное состояние машиностроительных предприятий, что дало возможность выделить
внешние факторы влияния на профессиональную подготовку инженерно-технических специалистов, которые
играют важную роль в усовершенствовании образовательного процесса: 1) массовый переход предприятий на
новые технологии выдвигает требования к квалификации инженерно-технических кадров, а именно: умение
воспринимать и прорабатывать разнообразную научно-техническую информацию; владеть искусством управ-
ления новыми технологиями; 2) инженерно-технические специалисты должны быть готовыми работать на
уровне международных требований; 3) обеспечение персонала предприятия развитием, которое отвечало бы
профилю его деятельности и современному уровню развития науки и техники. Очерчено возможные пути ре-
формирования образовательного процесса, а именно внедрение инжиниринговой подготовки. Доказана необхо-
димость пересмотра традиционной методической системы обучения, которая должна предусматривать кор-
рекцию содержания образования в соответствии с требованиями настоящего и инновационного развития
предприятий машиностроительной отрасли. Как показала практика, внедрение инжиниринговой подготовки,
позволит на качественно новом уровне организовать ряд учебных курсов. В рамках компьютерного инжиниринга
студенты изучают в расширенном объеме самые современные программные комплексы, проектирования и раз-
работку машиностроительного оборудования, начиная с возможностей основных систем CAD, CAM и CAE.
Стратегическим заданием является формирование будущих конкурентоспособных специалистов на рынке тру-
да через инжиниринговую подготовку, обучение параметрическому виртуальному моделированию изделий любой
сложности и реалистичной визуализации. САПР представляют собой педагогический потенциал какой при соз-
дании конкретных условий способствует не только получению знаний, умений и навыков автоматизированного
конструирования, но и формирует креативные способности, воображение, образно графическое и техническое
мышление, а также повышает инженерно-графическую и информационную культуру студентов. Сквозное моде-
лирование позволяет будущим специалистам по механической инженерии проанализировать процесс производ-
ства продукции в САПР и сделать соответствующие выводы относительно порядка проведения любых опера-
ций в пределах жизненного цикла изделия.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31042