Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКаретін, В. М.uk
dc.contributor.authorКурко, А. М.uk
dc.contributor.authorKaretin, V. M.en
dc.contributor.authorKurko, A. M.en
dc.contributor.authorКаретин, В. Н.ru
dc.contributor.authorКурко, А. М.ru
dc.date.accessioned2021-02-03T10:05:02Z
dc.date.available2021-02-03T10:05:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationКаретін В. М. Векторний спосіб визначення кінематичних параметрів ідеального інерційного модуля у стоповому режимі [Текст] / В. М. Каретін, А. М. Курко // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2020. – № 4. – С. 105-112.uk
dc.identifier.issn1997-9266
dc.identifier.issn1997-9274
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31241
dc.description.abstractНаявність узагальненої схеми імпульсного механізму, створеної А. І. Леоновим, не має універсального математичного опису параметрів неперервними аналітичними функціями, тому кожна конструктивна розробка описується, здебільшого, складними системами диференціальних рівнянь, але відсутність наочності у представленні результатів ускладнює інтуїтивне розуміння динамічних процесів. Вивчено кінематичні параметри дебалансу ідеального інерційного модуля у стоповому режимі для прогнозування динамічних показників як неперервних у часі функцій. В основу методу дослідження покладено векторне моделювання параметрів сферичного руху. Для цього введено нерухому систему декартових координат так, що з горизонтальною площиною суміщена площина кола основи початкового конуса реактивного конічного колеса, а вісь привода сателіта (геометрична вісь водила) суміщена з віссю аплікат. Центральна вісь механізму, що проходить через діаметр реактивного колеса, суміщена з віссю абсцис, на додатній вітці якої в початковий момент знаходиться центр ваги дебалансу. У стоповому режимі абсолютний рух точки визначається результатом його обертань навколо осі сателіта зі швидкістю, яка лежить в площині основи початкового конуса сателіта і навколо осі привода зі швидкістю, яка паралельна до площини основи початкового конуса реактивного колеса. Проекції векторів абсолютної швидкості і абсолютного прискорення точки дебалансу на осі координат, в свою чергу, визначають проекції складових вектора швидкості та прискорення на площини координат нерухомої декартової системи. Визначення плечей цих складових у площинах проекцій відносно центру осі дає можливість в подальшому прогнозувати динамічні параметри в будь-яких точках траєкторії (в будь-який момент часу). Аналітичні розрахунки модульних значень лінійних і кутових швидкостей та прискорень, а також побудову відповідних діаграм виконано за допомогою операторів програми MathCAD.uk
dc.description.abstractThe presence of a generalized scheme of the pulse mechanism created by A. I. Leonov does not have a universal mathematical description of parameters by continuous analytical functions, therefore each design is described, for the most part, by complex systems of differential equations, but the lack of clarity in presenting the results makes it difficult to intuitively understand dynamic processes. The objective of the research is the clarity in the study of the kinematic parameters of imbalance of the ideal inertia module during stop mode operation for predicting the dynamic indexes as continuous in time functions. The research method is based on a vector simulation of spherical motion parameters. To do this, a fixed Cartesian coordinate system is introduced so that the plane of the base circle of the initial cone of the jet conical wheel is aligned with the horizontal plane, and the axis of the satellite drive (geometric axis of the carrier) is aligned with the applicate axis. The central axis of the mechanism crossing the diameter of the jet wheel is aligned with the abscissa axis on the complementary branch of which at the initial moment there is the mass center of imbalance. In the stop mode the absolute motion of a point is determined by the result of its rotation around the satellite axis at the speed lying in the plane of the base of the initial cone of the satellite and around the drive axis at a speed which parallel to the plane of the initial cone of the jet wheel. Projections of the absolute velocity and the absolute acceleration of imbalance point on the coordinate axis, in turn, determine the projections of the components of the velocity vector and acceleration vector on the planes of the fixed Cartesian coordinate system, respectively. Determining the arms of these components in the planes of projections relative about the center of the axis makes it possible to further predict the dynamic parameters at certain points of the trajectory (at particular time or another). Analytical calculations of modular values of linear and angular velocities and accelerations, as well as drawing of the appropriate diagrams were performed using the operators of MathCAD software.en
dc.description.abstractНаличие обобщенной схемы импульсного механизма, созданного А. И. Леоновым, не имеет универсального математического описания параметров непрерывными аналитическими функциями, поэтому каждая конструк- тивная разработка описывается в основном сложными системами дифференциальных уравнений, но отсутст- вие наглядности в представлении результатов затрудняет интуитивное понимание динамических процессов. Изучены кинематические параметры дебаланса идеального инерционного модуля в стоповом режиме для про- гнозирования динамических показателей как непрерывных во времени функций. В основу метода исследования положены векторное моделирования параметров сферического движения. Для этого введена неподвижная сис- тема декартовых координат так, что с плоскостью совмещена плоскость окружности основания начального конуса реактивного конического колеса, а ось привода сателлита (геометрическая ось водила) совмещена с осью аппликат. Центральная ось механизма, проходящая через диаметр реактивного колеса, совмещена с осью абсцисс, на положительный ветке которой в начальный момент находится центр тяжести дебаланса. В сто- повом режиме абсолютное движение точки определяется результатом его вращений вокруг оси сателлита со скоростью, которая лежит в плоскости основания начального конуса сателлита и вокруг оси привода со скоро- стью, которая параллельна плоскости основания начального конуса реактивного колеса. Проекции абсолютной скорости и абсолютного ускорения точки дебаланса на оси координат, в свою очередь, определяют проекции составляющих вектора скорости и вектора ускорения на плоскости неподвижной декартовой системы коорди- нат, соответственно. Определение плеч этих составляющих в плоскостях проекций относительно центра оси дает возможность в дальнейшем прогнозировать динамические параметры в тех или иных точках траектории (в любой момент времени). Аналитические расчеты модульных значений линейных и угловых скоростей и уско- рений, а также построение соответствующих диаграмм выполнено с помощью операторов программы MathCAD.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту.№ 4 : 105-112.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/2521
dc.subjectдебалансuk
dc.subjectінерційний модульuk
dc.subjectуніфікована компонувальна схемаuk
dc.subjectінерційний трансформатор моментуuk
dc.subjectстоповий режимuk
dc.subjectтраєкторіяuk
dc.subjectimbalanceen
dc.subjectinertial moduleen
dc.subjectunified layout diagramen
dc.subjectinertia transformer of momenten
dc.subjectstop modeen
dc.subjecttrajectoryen
dc.subjectдебалансru
dc.subjectинерционный модульru
dc.subjectунифицированная компоновочная схемаru
dc.subjectинерционный трансформатор моментаru
dc.subjectстоповый режимru
dc.subjectтраекторияru
dc.titleВекторний спосіб визначення кінематичних параметрів ідеального інерційного модуля у стоповому режиміuk
dc.title.alternativeVector Method for Determination of Kinematic Parameters of Ideal Inertial Module in Stop Modeen
dc.title.alternativeВекторный способ определения кинематических параметров идеального инерционного модуля в стоповом режимеru
dc.typeArticle
dc.identifier.udc681.833.6
dc.relation.referencesА. И. Леонов, Инерционные автоматические трансформаторы вращающего момента, Москва: Машиностроение, 1978, 224 с.ru
dc.relation.referencesА. Т. Полецкий, и Г. Г. Васин, «К интегрированию уравнений инерционного трансформатора момента,» Сб. «Динамика машин», Москва: Машиностроение, с. 297-308, 1969ru
dc.relation.referencesG. Berselli et al., “Kinematic design and bond graph modeling of an inertia-type infinitely variable transmission,” Proceedings of the ASME Design Engineering Technical Conference, 5, 2008. https://doi.org/10.1115/DETC2008-49875 .en
dc.relation.referencesF. G. Benitez et al., “Infinitely Variable Transmission of Racheting Drive Type Based on One-Way Clutches,” ASME. Journal of Mechanical Design, no. 126 (4), pp. 673-682, July 2004. https://doi.org/10.1115/1.1758258 .en
dc.relation.referencesS. Aliukov et al., “Analysis of Methods for Solution of Differential Equations of Motion of Inertial Continuously Variable Transmissions,” SAE Technical Paper, 2017. https://doi.org/10.4271/2017-01-1105 .en
dc.relation.referencesK. Liu et al., “Dynamic Analysis of an Overrunning Clutch for the Pulse-Continuously-VariableSpeed Transmission,” SAE Technical Paper, 1998. https://doi.org/10.4271/980827 .en
dc.relation.referencesE. Ince et al., “On the advantages of the new power-split infinitely variable transmission over conventional mechanical transmissions based on fuel consumption analysis,” Journal of Cleaner Production, 2020. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2019.118795 .en
dc.relation.referencesE. Tsuchiya et al., “Formulation of intervibrator motion and development of a controller for a pulse-drive transmission,” Mechanism and Machine Theory, vol. 150. https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2020.103880 .en
dc.relation.referencesJ. Liang et al., “Simulation Study on Planetary Bevel Gear CVT System Based on Virtual Prototyping Technology,” Applied Mechanics and Materials, 215-216, 1003-1008. 10.4028/www.scientific.net/AMM.215-216.1003 .en
dc.relation.referencesА. М. Курко, і В. М. Каретін, «Інерційний диференціальний трансформатор моменту,» Патент на корисну модель України F16H 33/00, F16H 29/00. № 86532МПК (2014), 10.01.2014.uk
dc.relation.referencesП. Стухляк, А. Курко, В. Каретін, і І. Добротвор, «Аналітичне дослідження кінематики дебалансу реактивно- інерційного блока інерційного трансформатора крутного моменту», Машинознавство, № 7, с. 41-44, 2011.uk
dc.relation.referencesІ. В. Кузьо та ін., Теоретична механіка, навч. посіб. Харків, Україна: Фоліо, 2017, 780 с.uk
dc.relation.referencesА. М. Токар, Теоретична механіка. Кінематика: Методи і задачі, навч. посіб. Київ, Україна: Либідь, 2001, 416 с.uk
dc.relation.referencesЯ. Т. Кіницький, Теорія механізмів і машин, підруч. Київ, Україна: Наукова думка, 2002, 660 с.uk
dc.relation.referencesЮ. К. Рудавський та ін., Лінійна алгебра та аналітична геометрія, навч. посіб. Львів, Украіна: Львівська політехні- ка, 1999, 262 с.uk
dc.relation.referencesВ. М. Каретін, А. М. Курко, і М. С. Михайлишин, «Кінетичні передумови трансформації в потужності інерційного диференціального трансформатору мометну,» зб. тез. доп. 14-й Міжнародний симпозіум українських інженерів-механіків у Львові. Львів, Україна: ТзОВ "КІНПАТРІ ЛТД", с. 108-109, 2019.uk
dc.relation.referencesВ. М. Каретін, «Графічний аналіз реактивно-інерційного блоку зубчастих коліс планетарного механізму. Актуальні задачі сучасних технологій,» зб. тез доп. Міжн. наук.-техн. конф. молодих учених та студентів. Тернопіль, Україна: ТНТУ, с. 47, 2010.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2020-151-4-105-112


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію