• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Періодичні видання ВНТУ
  • Наукові праці Вінницького національного технічного університету
  • Наукові праці ВНТУ. 2020. № 3
  • View Item
  • Frontpage
  • Періодичні видання ВНТУ
  • Наукові праці Вінницького національного технічного університету
  • Наукові праці ВНТУ. 2020. № 3
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Енергія деформації транспортних засобів в умовах дорожньо-транспортних пригод

Author
Огородніков, В. А.
Архіпова, Т. Ф.
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Наукові праці ВНТУ. 2020. № 3 [5]
Abstract
Інтенсивність експлуатації транспортних засобів, а також зростання їх числа супроводжують численні дорожньо-транспортні пригоди (ДТП). У більшості випадків ДТП зумовлені порушенням швидкісних режимів. У зв'язку з цим актуальними є методи, здатні оцінювати енергію деформації, витрачену під час ударів транспортних засобів. У статті запропоновано метод оцінки енергії деформацій транспортних засобів. Методи визначення енергії деформації та руйнування елементів конструкції транспортних засобів важливо вміти застосовувати для визначення швидкості їх руху перед зіткненням. Крім того, інформація про витрачену енергію на деформацію транспортних засобів в умовах ДТП дозволяє виробникам автотранспортних засобів зменшити обсяг дорогих, малоінформативних і вкрай негнучких випробувань автомобілів. У роботі розв’язана задачу визначення енергії перед ударом на основі натурних випробувань. На прикладі автотехнічної експертизи ДТП отримано вихідні дані для визначення величин швидкостей автомобілів, а також їхньої енергії деформацій, поглиненої під час удару. Сутність моделі оцінки енергії деформацій полягає в тому, що будь-який непружний удар між транспортними засобами приводиться до еквівалентного пружного удару, за якого враховують сумарні енергетичні витрати, які складаютьсяз роботи деформації, роботи сил опору переміщенням транспортних засобів у процесі відкидання після удару й кінетичних втрат під час удару. Достовірність розробленого методу оцінки енергії деформацій автотранспортних засобів підтверджена в умовах ДТП. На основі натурних випробувань енергія деформації визначена методом енергетичного еквівалента й методом твердості. Показана задовільна збіжність результатів розрахунку енергії деформацій двома методами. Отримані результати підтверджують надійність розрахунку швидкості, визначеної двома методами, а також за допомогою відеоспостереження. Метод твердості, запропонований у якості альтернативи методу енергетичного еквівалента, дозволяє розраховувати енергію в умовах ДТП будь-яких транспортних засобів, зокрема й автомобілів, "crash-tests"-випробування для яких не проводять.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31627
View/Open
Огородніков.pdf (440.7Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ