Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЧорний, В.uk
dc.contributor.authorChorny, V.en
dc.date.accessioned2021-03-24T10:51:41Z
dc.date.available2021-03-24T10:51:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationЧорний В. Кант і «пробудження» від раціоналістичного принципу достатньої підстави [Текст] / В. Чорний // Sententiae. – 2020. – № 2. – С. 104-123.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31655
dc.description.abstractСтаттю присвячено огляду центральної тези Андерсона, що догматичну дрімоту Канта перервала критика Г’юмом метафізики (раціональної теології) в «Дослідженні про люд- ське розуміння», а саме його критика раціоналістичного принципу достатньої підстави, що закладає підвалини догматичних доведень існування Бога. Я відтворюю зміст самої «зауваги Г’юма», визначаю ширше значення принципу достатньої підстави в Кантовій філософії і оцінюю пояснювальний потенціал цієї інтерпретації в контексті ранніх і «кри- тичних» текстів Канта, а також інших автобіографічних свідчень (зокрема, відомого листа до Ґарве). Попри те, що гіпотеза Андерсона видається обґрунтованою і навіть експлікує неочевидний зв’язок усього проєкту критичної філософії зі спростуванням спінозизму, я доводжу, що її майже неможливо узгодити з актуальними дослідженнями Кантової Entwicklungsgeschichte.uk
dc.description.abstractThe paper inspects Anderson’s central thesis that Kant’s dogmatic slumber was interrupted by Hume’s critique of metaphysics (rational theology) in his Enquiry Concerning Human Understanding, namely, by his critique of the rationalist principle of sufficient reason, which lies at the heart of dogmatic proofs of God’s existence. I recreate the meaning of “Hume’s objection,” define the larger role the principle of sufficient reason plays in Kant’s philosophy, and evaluate the explanatory potential of Anderson’s interpretation in view of Kant’s early and critical texts, as well as his other autobiographical statements (such as his famous letter to Garve). Although Anderson’s hypothesis seems well-founded and even explicates the hidden connection between the entire critical project and the refutation of Spinozism, I argue it is almost impossible to reconcile it with the current research in Kant’s Entwicklungsgeschichte.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 104-123.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/533
dc.subjectантиноміяuk
dc.subjectдогматична дрімотаuk
dc.subjectГ‘юмuk
dc.subjectкаузальна максимаuk
dc.subjectСпінозаuk
dc.titleКант і «пробудження» від раціоналістичного принципу достатньої підставиuk
dc.title.alternativeKant and the “Аwakening” from the Rationalist Principle of Sufficient Reasonen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesКант, І. (2018). Пролегомени до кожної майбутньої метафізики, яка може постати як на- ука. (Ред. і Пер. В. Терлецький). Харків: Фоліо.uk
dc.relation.referencesAl-Azm, S. J. (1972). The Origins of Kant’s Arguments in the Antinomies. Oxford: Clarendon Press.en
dc.relation.referencesAnderson, A. (2020). Kant, Hume and the Interruption of Dogmatic Slumber. New York: OUP. https://doi.org/10.1093/oso/9780190096748.001.0001en
dc.relation.referencesBayle, P. (1697). Dictionaire historique et critique, tome second, seconde Partie: P-Z. Rotterdam: chez Reinier Leers.en
dc.relation.referencesBeck, L. W. (1978). A Prussian Hume and a Scottish Kant. Essays on Kant and Hume. (pp. 111- 129). London: YUP.en
dc.relation.referencesBoehm, O. (2015). Kant’s Critique of Spinoza. New York: OUP. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/ 9780199354801.001.0001en
dc.relation.referencesBoehm, O. (2016). The Principle of Sufficient Reason, the Ontological Argument and the Is/Ought Distinction. European Journal of Philosophy, 24(3), 1-24. https://doi.org/10.1111/ejop.12130en
dc.relation.referencesBoer, K. de. (2019). Kant’s Response to Hume’s Critique of Pure Reason. Archiv Für Geschichte Der Philosophie, 101(3), 376-406. https://doi.org/10.1515/agph-2019-3003en
dc.relation.referencesFalkenstein, L. (1995). The Great Light of 1769 - A Humeian Awakening? Comments on Lothar Kreimendahl’s Account of Hume’s Influence on Kant. Archiv für Geschichte der Philosophie, 77(1), 63-79.en
dc.relation.referencesHenrich, D. (1965). Über Kants Entwicklungsgeschichte. Philosophische Rundschau, 13(3-4), 252-263.en
dc.relation.referencesHenrich, D. (1967). Kants Denken 1762-63: Über den Ursprung der Unterscheidung analytischer und synthetischer Urteile. Studien zu Kants philosophischer Entwicklung. Hildesheim: Georg Olms, 7-36.en
dc.relation.referencesHinske, N. (1965). Kants Begriff der Antinomie und die Etappen seiner Ausarbeitung. Kant-Studien, 56(3-4), 485-496. https://doi.org/10.1515/kant.1965.56.3-4.485en
dc.relation.referencesHume, D. (2007). An Enquiry Concerning Human Understanding And Other Writings (Buckle S., Ed.). Cambridge: CUP.en
dc.relation.referencesJacobi, F. (1998). Schriften zum Spinozastreit. Hamburg: Felix Meiner Verlag. https://doi.org/ 10.28937/978-3-7873-3373-8en
dc.relation.referencesKant, I. (1961). Vorlesungen über Philosophische Enzyklopädie. Berlin: Akademie-Verlag.en
dc.relation.referencesKant, I. (1998). Kritik der reinen Vernunft. Hamburg: Meiner. https://doi.org/10.28937/978-3-7873-2112-4de
dc.relation.referencesKant, I. (2001). Prolegomena zu einer jeden künftigen Metaphysik, die als Wissenschaft wird auftreten können. Hamburg: Meiner. https://doi.org/10.28937/978-3-7873-2114-8de
dc.relation.referencesKant, I. (2015). Der einzig mögliche Beweisgrund zu einer Demonstration des Daseins Gottes. Hamburg: Felix Meiner Verlag. http://doi.org/10.28937/978-3-7873-2183-4de
dc.relation.referencesKemp-Smith, N. (2003). A Commentary to Kant’s ‘Critique of Pure Reason’. New York: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1057/9780230595965en
dc.relation.referencesKreimendahl, L. (2015). Eine neue Hypothese zu Kants früher philosophische Entwicklung? Erwiderung auf Wolfgang Kienzler. Zeitschrift für philosophische Forschung 69(1), 43-60. https://doi.org/10.3196/004433015814697861de
dc.relation.referencesKreines, J. (2008). Metaphysics without Pre-Critical Monism: Hegel on Lower-Level Natural Kinds and the Structure of Reality. Bulletin of the Hegel Society of Great Britain 29(1-2), 48-70. https://doi.org/10.1017/S026352320000077Xen
dc.relation.referencesKuehn, M. (1983a). Dating Kant's «Vorlesungen über Philosophische Enzyklopädie«. Kant-Studien, 74(3), 302-313. https://doi.org/10.1515/kant.1983.74.3.302de
dc.relation.referencesKuehn, M. (1983b). Hume’s Antinomies. Hume Studies, 9(1), 25-45. https://doi.org/10.1353/ hms.2011.0520de
dc.relation.referencesKuehn, M. (1983c). Kant’s Conception of Hume’s Problem. Journal of History of Philosophy, 21(2), 175-183. https://doi.org/10.1353/hph.1983.0051en
dc.relation.referencesLonguenesse, B. (2001). Kant’s Deconstruction of the Principle of Sufficient Reason. The Harvard Review of Philosophy 9(1), 67-87. https://doi.org/10.5840/harvardreview2001917en
dc.relation.referencesReid, T. (1782). Thomas Reid’s, DD. Lehrer der Moral auf der Universität zu Glasgow, Untersuchung über den menschlichen Geist: nach den Grundsätzen des gemeinen Menschenverstandes. Leipzig: Schwickert.de
dc.relation.referencesSpinoza, B. (1999). Ethik in geometrischer Ordnung dargestellt. (W. Bartuschat, Hrsg.). Hamburg: Meiner.en
dc.relation.referencesWatkins, E. (2004). Kant and the Metaphysics of Causality. Cambridge: CUP. https://doi.org/ 10.1017/CBO9780511614217en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/sent39.02.104


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію