Про парадигмальні засади реформи освіти в Україні
Анотації
У статті проводиться аналіз реформи вищої освіти, яка здійснюється в нашій країні.
Основна її мета — з'ясування парадигмальних принципів, основних цілей і завдань реформи освіти.
Звертається увага на необхідність збереження кращих здобутків у сфері освіти і їх
примноження. Підкреслюється, що скорочення гуманітарних циклів, соціально спрямованих блоків
з неминучістю рано чи пізно призведе до духовного збіднення особистості, зниження потенціалу
її соціальної активності. Орієнтація західноєвропейських країн на фахівця-професіонала — це
лише одна сторона освіти, іншою є виховна, яка духовно збагачує особу, що формується. Західна
модель швидше за все може бути визначена як емпірико-раціональна з акцентом на
професіоналізм. Її завдання — створити людину-функцію, людину бажання. В центрі ж нашої
системи вищої освіти — формування творчої особистості. В статье проводится анализ реформы высшего образования, проводимой в нашей стране.
Основной её целью является выяснение парадигмальных принципов, основных целей и задач
проводимых реформ. Обращается внимание на необходимость сохранение лучших достижений в
сфере образования и их преумножение. Подчёркивается, что сокращение гуманитарных циклов,
социально направленных блоков с неизбежностью рано или поздно приведёт к духовно бедной
личности с низким потенциалом социальной активности. Ориентация западноевропейских стран
на специалиста-профессионала — это лишь одна сторона образования, иной является
воспитательная, духовно обогащающая формирующуюся личность. Западная модель скорее всего
может быть определена как эмпирико-рациональная с акцентом на профессионализм. Её
задача — создать человека-функцию, человека желания. В центре же нашей системы высшего
образования – формирование творческой личности. The article deals with the analysis of reform in higher education, which was performed in our
country. The main aim of the article is to clarify paradigm principles, main purposes, and objectives of
the reform being conducted. Attention is paid to the necessity not to destroy previous achievements in the
sphere of education and to multiply them. It's underlined that cutting down humanitarian cycles and
socially- oriented blocks will inevitably lead to spiritually poor personality with low potential of social
activities. Western European countries' orientation on specialist and professional is the only one side of
education, the other one is educational, which is spiritually enriching and a personality forming. The
Western model can be defined as empiric-rational with the stress on professionalism. Its main task is to
create a person-function, person of a wish.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/32052