Підвищення енергетичної ефективності тягового електропривода електровоза змінного струму
Abstract
Об’єктом дослідження є процеси перетворення енергії, які протікають у електротехнічній
системі електропривода електровоза змінного струму типу ВЛ80.
Предметом дослідження є математичні моделі та структури, які дозволяють підвищити
енергетичну ефективність тягового електропривода електровоза змінного струму.
Мета і задачі дослідження. Метою дослідження в даній роботі є підвищення
енергоефективності та працездатності електроприводів електровоза змінного струму типу ВЛ-80 в
режимах тяги та рекуперативного гальмування.
Для досягнення цієї мети потрібно розв’язати наступні задачі:
• Розглянути загальні експлуатаційні та технічні характеристики об’єкта дослідження.
• Провести додаткові розрахунки для вибору потужності двигунів електровозу, виконати
розрахунки та побудову навантажувальної діаграми досліджуваного електропривода.
• Провести розрахунки економічної доцільності використання найбільш оптимального з технічної
та економічної точки зору варіанту системи електропривода електровоза типу ВЛ-80.
• Розробити функціональну та принципову електричні схеми електропривода електровоза із ВІП
на IGBT-транзисторах для застосування в тяговому електроприводі електровоза.
• Розробити алгоритм управління транзисторним ВІП та тяговим електроприводом електровоза в
цілому для режимів тяги та рекуперативного гальмування.
• Провести моделювання запропонованої системи керування з метою перевірки адекватності
поведінки системи реальним фізичним та електромеханічним процесам.
Практичне значення одержаних у роботі результатів полягає у підвищенні енергетичної
ефективності тягового електропривода електровоза за рахунок реалізації нових алгоритмів
управління розробленої силової принципової електричної схеми ВІП на IGBT-транзисторах в
режимах тяги і рекуперативного гальмування, які підвищують його коефіцієнт потужності.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/32522