• English
    • українська
  • українська 
    • English
    • українська
  • Увійти
Дивитися документ 
  • Головна
  • Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії
  • Кафедра іноземних мов
  • Наукові роботи каф. ІМ
  • Дивитися документ
  • Головна
  • Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії
  • Кафедра іноземних мов
  • Наукові роботи каф. ІМ
  • Дивитися документ
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Neuropsychological Bases of Self-Improvement of Own Physical Health of Future Teachers in the Course of University Education

Автор
Кошолап, А.
Максимчук, Б.
Браніцька, Т.
Мартинець, Л.
Бойченко, А.
Столяренко, О. В.
Мацюк, Л.
Суровов, О.
Столяренко, Ол. В.
Максимчук, І.
Kosholap, A.
Maksymchuk, B.
Branitska, T.
Martynets, L.
Boichenko, A.
Stoliarenko, Ok.
Matsuk, L.
Surovov, O.
Stoliarenko, Ol.
Maksymchuk, I.
Дата
2021
Metadata
Показати повну інформацію
Collections
  • Наукові роботи каф. ІМ [541]
Анотації
The article says that despite the decline in health as a professional value and self-realization, future teachers have neurobiological inclinations for self-improvement and reflection. In this regard, new pedagogical conditions and stages of the formation of students `readiness for physical self-improvement are proposed, namely: students` awareness of the importance of health as a necessary prerequisite for personal and professional self-realization; their mastery of diagnostic techniques, reflective analysis and practical skills to improve their own physical condition; providing pedagogical support for students in physical self-improvement. The experimental stage used a set of methods and techniques: step ergometry, Rufier`s and Cooper`s tests, watching movies, photos, test tasks, observations, interviews, questionnaires, expert assessments and etc. The number of students being at the local reflexive level increased 12.2% to 22.2% and at the adaptive algorithmic level – 28.1% to 41.3%. The percentage of students at the directive empirical level of competency in physical self-improvement decreased 52.4% to 21.4%. The effectiveness of the designed methodology for developing students` competency in physical self-improvement was verified by the formative experiment. The hypothesis of the study, which was the subjective neurobiological basis of motivation to improve and reflect on future teachers, was also confirmed, which contributed to the choice of the appropriate profession in order to implement and transmit these personal values.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/33989
Відкрити
89067.pdf (504.4Kb)

Інституційний репозиторій

ГоловнаПошукДовідкаКонтактиПро нас

Ресурси

JetIQСайт бібліотекиСайт університетаЕлектронний каталог ВНТУ

Перегляд

Всі архівиСпільноти та колекціїЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOIЦя колекціяЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOI

Мій обліковий запис

ВхідРеєстрація

Статистика

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Головна | Відправити відгук | Довідка | Контакти | Про нас
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ