• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Факультет менеджменту та інформаційної безпеки
  • Кафедра менеджменту, маркетингу та економiки
  • Наукові видання каф. ММЕ
  • View Item
  • Frontpage
  • Факультет менеджменту та інформаційної безпеки
  • Кафедра менеджменту, маркетингу та економiки
  • Наукові видання каф. ММЕ
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

The Current State of Brand Mangement Research: An Overview of Leaders and Trends in Branding Research Over the Past 20 Years

Author
Shtovba, Serhiy
Shtovba, Olena
Filatova, Lyubov
Штовба, С. Д.
Штовба, О. В.
Філатова, Л. С.
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Наукові видання каф. ММЕ [31]
Abstract
Purpose. The aim of the paper is to identify leaders and trends in branding researches, undertaken during 2000 – 2019. Identification was made in the following categories: 1) most popular subjects; 2) most productive countries; 3) most productive institutions; 4) most productive scholars; 5) most productive sources; 6) most cited publications; 7) most cited scholars. Design/methodology/approach. Bibliometric analysis based on data from Scopus and Dimensions. Findings. The majority of branding publications belong to Business and Management. The interest towards this research field however declines mostly in favour of Cultural Studies, Psychology, Sociology, etc. The majority of publications on branding are concentrated in the USA, United Kingdom and Australia. Griffith University has become a leader in the number of branding publications within 2000 – 2019. T C Melewar is a leader by the number of branding publications among scholars. Journal of Brand Management has been a leader among sources. Journal of Marketing is a leader by the number of the most cited papers. Research limitations/implications: we analyse the automatically formed results on search query without human meddling. Practical implications. – Originality/value. For the first time, bibliometric analysis was carried out simultaneously upon the two bases – Scopus and Dimensions.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/34044
View/Open
TheCurrentStateofBrandMangementResearch.pdf (640.2Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ