Дистанційне навчання вищої математики студентів технічного університету
Author
Петрук, В. А.
Клєопа, І. А.
Petruk, V. A.
Klіeopa, I. A.
Date
2021Metadata
Show full item recordCollections
- Наукові роботи каф. ВМ [650]
Abstract
Викладання вищої математики в технічних закладах вищої освіти має власну специфіку. У статті подано досвід викладання курсу вищої математики в технічному університеті під час дистанційної форми навчання. Розглянуто основні проблеми та наведено шляхи їх подолання. З`ясовано, що головною проблемою є результат самостійної роботи студентів, особливо першокурсників. Причин цього є декілька, як не спроможність подолати ними великий обсяг (40% в семестрі) матеріалу відведеного для самостійного опанування навчальними програмами у зв`язку з низьким рівнем навичок самоосвіти так і недостатня адаптація деяких матеріалів для дистанційного навчання, дієвих засобів контролю самостійної роботи студентів.
У статті наведено аналіз виявлених проблем і можливі способи їх усунення. Подано висновок про те, в яких напрямках і з урахуванням яких чинників варто вдосконалювати навчальні матеріали та освітні платформи для дистанційного навчання, а також вказано організація самостійної роботи в технічному університеті при вивченні вищої математики у вигляді типових розрахункових робіт для самостійного опрацювання після опанування тем з розділів, тестових контрольних робіт в умовах дистанційного навчання. Зазначається, що питання організації самостійної роботи студентів в умовах інформаційно-освітнього середовища є важливими і потребують вирішення, так як активний розвиток цифрової техніки триває, відбувається швидке старіння інформації і цифрових ресурсів, як наслідок, присутня постійна потреба в зміні засобів навчання. Розглядаються проблеми, що виникають при організації самостійної роботи студентів під час онлайн практичних занять та консультацій у процесі викладання розділів вищої математики, звертається увага на позитивні і негативні сторони дистанційної форми проведення занять та перспективи подальших досліджень із підвищення ефективності самостійної роботи студентів в умовах дистанційного навчання при опануванні розділів вищої математики в технічному закладі вищої освіти. Teaching higher mathematics in technical institutions of higher education has its own specifics.
The article presents the experience of teaching a course of higher mathematics at a technical university
during the distance learning form. The main problems are considered and the ways to overcome them are
given. It turned out that the main problem is the result of independent work of students, especially freshmen.
There are several reasons for this, such as their inability to overcome a large amount (40% per semester) of
material set aside for self-study due to low self-education skills and insufficient adaptation of some
materials for distance learning, effective means of monitoring students' independent work. .
The article presents an analysis of the identified problems and possible ways to solve them. The conclusion
is given in which directions and taking into account which factors it is necessary to improve educational
materials and educational platforms for distance learning, and also the organization of independent work in
technical university at studying of higher mathematics in the form of typical calculation works for
independent processing after mastering of subjects , test tests in terms of distance learning. It is noted that
the organization of independent work of students in the information and educational environment are
important and need to be addressed, as the active development of digital technology continues, there is a
rapid aging of information and digital resources, as a result, there is a constant need to change teaching
aids. The problems arising in the organization of independent work of students during online practical
classes and consultations in the process of teaching sections of higher mathematics are considered, attention
is paid to the pros and cons of distance learning and prospects for further research to improve the
effectiveness of independent work of students in distance learning. mastering the sections of higher
mathematics in a technical institution of higher education.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/34105