Новітні методи викладання іноземних мов у закладах вищої освіти: виклики дистанційного та змішаного навчання
Author
Зубенко, О. В.
Столяренко, О. В.
Столяренко, Ол. В.
Zubenko, O.
Stoliarenko, Ok.
Stoliarenko, Ol.
Date
2021Metadata
Show full item recordCollections
- Наукові роботи каф. ІМ [506]
Abstract
З моменту введення карантинів закладам вищої освіти довелося кардинально змінюватися та шукати
альтернативні методи для продовження процесу навчання іноземних мов. На момент спалаху COVID-19
навчання в інтернеті не було в новинку. Багато закладів вищої освіти вже використовували такий інструмент під час змішаного й дистанційного вивчення. Застосування таких методів навчання відбувається на
всіх академічних рівнях і формах викладання іноземної мови. У статті досліджуються різні погляди стосовно новітніх способів викладання іноземних мов у закладах вищої освіти. Вивчаються виклики й сприятливі
умови використання сучасних онлайн-ресурсів і технологій під час дистанційного й змішаного навчання. На
думку Ю. Бистрової, поняття «новітні методи викладання» полікомпонентне, оскільки об`єднує всі ті нові
й ефективні способи освітнього процесу (здобуття, передачі й продукування знань), які, власне, сприяють
інтенсифікації та модернізації навчання, розвивають творчий підхід та особистісний потенціал здобувачів
вищої освіти (Бистрова, 2015: 27–33). Питання впровадження новітніх методів у вищій освіті України з
урахуванням зазначених форм навчання завжди актуальне. Робота спрямована на ґрунтовний аналіз новітніх методів викладання іноземних мов, які почали активно й стрімко розвиватися у зв`язку зі зростаючою потребою в опануванні іноземної мови в короткий термін. Доведено, що якісна іншомовна підготовка
студентів закладів вищої освіти можлива за умови впровадження сучасних освітніх технологій, таких
як: професійно орієнтоване навчання, метод проєктів, технології інтенсивного й дистанційного навчання,
інформаційні й телекомунікаційні технології, робота з навчальними й контролюючими комп`ютерними програмами з іноземних мов, ігрові технології, створення презентацій, тренінгові системи навчання та інші. Since the introduction of quarantines, higher education institutions (HEIs) have had to change radically and look for
alternative methods to continue the process of teaching foreign languages. At the time of the COVID-19 outbreak, online
learning was not new. Many HEIs have already used this tool during distance and blended learning at all academic levels
and forms of foreign language teaching. The article explores different views on the latest ways of teaching foreign languages
in the HEIs. The challenges and possibilities of using modern online resources and technologies during distance and blended
learning are studied. According to Yu. Bystrova, the concept of “the newest teaching methods” is multicomponent, as it
combines all the new and effective ways of the educational process (acquisition, transfer and production of knowledge),
which, in fact, contribute to the intensification and modernization of education, develop a creative approach and personal
potential of higher education applicants (Bystrova, 2015: 27–33). The issue of introducing the latest methods in higher
education in Ukraine, taking into account these forms of education, is always relevant. This work is aimed at a thorough
analysis of the latest methods of teaching foreign languages which began to develop actively and rapidly due to the growing
need to master a foreign language in the short term. It is proved that high-quality foreign language training of the students
of HEIs is possible with the introduction of modern educational technologies, such as vocational training, project method,
intensive and distance learning technologies, information and telecommunication technologies, work with educational and
control computer programs in foreign languages, game technologies, creation of presentations, training systems, etc.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35355