• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Факультет інформаційних технологій та комп'ютерної інженерії
  • Кафедра вищої математики
  • Наукові роботи каф. ВМ
  • View Item
  • Frontpage
  • Факультет інформаційних технологій та комп'ютерної інженерії
  • Кафедра вищої математики
  • Наукові роботи каф. ВМ
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Дистанційне навчання математики в сучасних умовах пандемії із використанням навчального середовища JETIQ

Author
Тютюнник, О. І.
Крупський, Я. В.
Tiytiynnyk, O.
Krupskyi, Y.
Date
2021
Metadata
Show full item record
Collections
  • Наукові роботи каф. ВМ [692]
Abstract
Статтю присвячено з'ясуванню особливостей використання навчального середовища JetIQ для роботи студентів під час дистанційного навчання в умовах карантинних обмежень. У ній акцентовано увагу на можливостях JetIQ як для студентів так і для викладачів при викладанні вищої математики. Встановлено переваги й недолік окремих видів самостійної діяльності студентів в умовах карантинних обмежень. Також розписано основні модулі системи, які допомагають викладачеві в організації дистанційного навчання.
 
This article is devoted to elucidating the peculiarities of using the JetIQ learning environment for students to work during distance learning in quarantine conditions. Forced distance learning has exacerbated a number of questions about the possibility and readiness of the educational institution to quickly move to a quality distance work mode, the ability of teachers to reformat teaching methods and have feedback, equality of access to education. The article focuses on the capabilities of the JetIQ system for both students and teachers in teaching higher mathematics. Distance learning has become an incentive for the introduction of innovative technologies in education, and on the other – an indicator of the main shortcomings and problems faced by free economic zones. The advantages and disadvantages of certain types of independent activity of students in the conditions of quarantine restrictions are established. The main modules of the system are also described, which give the teacher the opportunity to conduct high-quality online lectures and practical classes during distance learning. Using the distance education JetIQ system in the study of higher mathematics in distance learning, the teacher can create a personal repository, filling it with electronic content in the form of lecture texts, presentations, examples of solving typical problems in higher mathematics, auxiliary files, tests. It is concluded that it is necessary to further improve the distance education JetIQ system and adapt the learning process to technology, teaching aids and resources. Further prospects for research into effective ways to use JetIQ have been identified
 
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35361
View/Open
90713.pdf (505.8Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ