Порушення правил використання засобів регулювання дорожнього руху як можлива причина дорожньо-транспортної пригоди
Author
Ільченко, А.
Шумляківський, В.
Ilchenko, A.
Shumliakivskyi, V.
Date
2021Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
В статті наведено статистичні дані щодо кількості дорожньо-транспортних пригод та їх наслідків (загиблі та/або травмовані) по всіх областях України за 2021 рік в порівнянні з тим же періодом 2020 року. Наведено області зі скороченням кількісних показників дорожньо-транспортних пригод (Закарпатська область, скорочення кількості на 9,6 %) та з їх відсотковим збільшенням (Житомирська область, збільшення кількості на 56,1 %). Зауважено на основі аналізу статистичних даних, що кількість дорожньо-транспортних пригод за вказаний період в країні збільшилася на 19,6 %. Але, за позитивне явище можна вважати зменшення кількості травмованих і/або загиблих в цих дорожньо-транспортних пригодах на 17,2 %.Проаналізовано та наведено конкретні приклади використання деяких законодавчо прийнятих засобів регулювання дорожнього руху в обласному центрі України місті Житомирі (світлофори, дорожні знаки та дорожня розмітка). Показано випадки їх використання, які характеризуються порушеннями вимог правил дорожнього руху (п. 8,1.,8.2., 8.3., 8.4., 8.7., розділів 33 «Дорожні знаки» та 34 «Дорожня розмітка»), ДСТУ 2587:2021 «Розмітка дорожня. Загальні технічні умови», ДСТУ 4100:2021 «Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні». При цьому існують ситуації, коли дорожні знаки вступають в протиріччя, що є категорично неприпустимим. Також показано випадки, коли встановлені дорожні знаки за формою і зображенням відсутні в правилах дорожнього руху і у відповідному стандарті.Зроблено висновок, що використання вказаних засобів регулювання дорожнього руху з порушеннями умов встановлення (нанесення) може приводити до дезінформації учасників дорожнього руху, створювати додаткове інформаційне та емоційне навантаження на них, сприяти збільшенню втомлюваності, що, як наслідок, збільшує ймовірність виникнення дорожньо-транспортних пригод та підвищує їх важкість. This article provides statistical data on the number of road accidents and their consequences (deaths and/or injuries) in all regions of Ukraine in 2021 as compared to the same period in 2020. Regions with a decrease in road traffic accident rates (Zakarpattya region, 9.6% decrease) and their percentage increase (Zhytomyr region, 56.1% increase) are highlighted. Based on the analysis of statistical data, it is estimated that the number of road traffic accidents in the country during this period increased by 19.6%. But as a positive phenomenon, the number of injuries and/or fatalities in these road accidents decreased by 17.2%.The article analyses and gives concrete examples of the use of some legally adopted road traffic control devices in the regional center of Ukraine - Zhytomyr city (traffic lights, road signs and road markings). Shows incidents of their use which are characterized by violations of traffic rules (Sections 8.1., 8.2, 8.3, 8.4, 8.7, Sections 33 "Traffic signs" and 34 "Traffic lanes"), DSTU 2587:2021 "Traffic lanes. General Technical Conditions", DSTU 4100:2021 "Road Safety. Road Signs". At the same time, there are situations when road signs are in contradiction, which is categorically unacceptable. It also shows the cases where traffic signs are installed in a shape and design that is not included in traffic regulations and the relevant standard.It was concluded that the use of the above road traffic control devices in violation of the conditions of their installation (application) can lead to misinformation of road users, create additional informational and emotional pressure on them, contribute to increased fatigue, which consequently increases the probability of occurrence of road accidents and increases their importance.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35532
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Аналіз складних перехрещень вулиць біля Кумбар та пропозиції щодо підвищеня їх ефективності
Вознюк, К. А. (ВНТУ, 2020)Проаналізований стан на сьогоднішній день перехрестя была Кумбар, а саме перехрещень вулиць Івана Богуна, Чорновола, Театральної та Магістратської. Описані конфліктні точки та місця, що ускладнюють злиття потоків автотранспорту. ... -
Обґрунтування ефективного напряму розвитку систем світлофорного управління з жорсткими циклами регулювання
Шевченко, В. В.; Shevchenko, V. (ВНТУ, 2022)Робота спрямована на визначення пріоритетів у розвитку мереж локальних світлофорних об’єктів, наявність яких є характерною для більшості міст України, задля чого проаналізовано сучасні методи світлофорного управління ... -
Аналіз транспортних затримок в центральній частині міста та шляхи їх зниження
Хітров, І.; Цьонь, О.; Кристопчук, М.; Почужевський, О.; Khitrov, I.; Tson, O.; Krystopchuk, M.; Pochuzhevskiy, O. (ВНТУ, 2021)Головним завданням при забезпеченні відповідного рівня організації руху транспортних засобів вулично-дорожньою мережею (ВДМ) міста є мінімізація затримок транспорту, підвищення безпеки руху, забезпечення транспортного і ...