Обґрунтування впливу зміни коефіцієнта міжосьового розподілу гальмівної сили на керованість легкового автомобіля
Author
Назаров, О.
Кашканов, В.
Гуменюк, Р.
Котік, Є.
Nazarov, A.
Kashkanov, V.
Gumenyuk, R.
Kotik, E.
Date
2021Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
У статті розглядається зміна радіуса миттєвого центра повороту легкового автомобіля, що рухається по криволінійній траєкторії під час гальмування, з урахуванням бічного уводу коліс обох осей автомобілів, як обладнаних електронними системами стеження за процесом гальмування, так і не обладнаних такими.Запропоновано критерій щодо оцінки керованості легкових автомобілі , які рухаються по криволінійній траєкторії в загальмовуваному стані, шляхом зіставлення відношення поточної швидкості автомобіля до подовжньої бази із співвідношенням коефіцієнтів бічного уводу шин до добутку подовжньої бази автомобіля, маси і косинусів кутів, що характеризують положення нового миттєвого центра повороту.Встановлено, що радіус миттєвого повороту подовжньої осі автомобіля, що рухається по криволінійній траєкторії під час гальмування, залежить від швидкості руху центра мас автомобіля, коефіцієнта міжосьового розподілу гальмівної сили, фізичних характеристик застосовуваних шин, кута керованих коліс і конструктивно-вагових параметрів. У результаті це дозволяє встановити контрольованість керованості.Авторами одержано залежності, які дозволять створювати нові алгоритми функціонування сучасних електронних систем управління стабілізацією подовжньої осі загальмованого легкового автомобіля, що враховують одночасно швидкість руху автомобіля, його конструктивно-вагові характеристики, основну характеристику його гальмівної системи (коефіцієнт міжосьового розподілу гальмівної сили автомобіля), фізичні характеристики використовуваних шин на колесах та пов’язувати їх з кутами керованих коліс, контролюючи відхилення подовжньої осі, що дозволяє водієві зберігати можливість здійснення досить різких маневрів безпосередньо в процесі гальмування, рухаючись по криволінійній траєкторії. The article considers the change of the radius of the instantaneous center of rotation of a car moving along a curved trajectory during braking, taking into account the lateral input of the wheels of both axles of cars, both equipped with electronic tracking systems and not equipped with such.A criterion for assessing the controllability of cars moving on a curved trajectory in a braked state, by comparing the ratio of the current speed of the car to the longitudinal base with the ratio of the coefficients of lateral tire input to the product of the longitudinal base of the car, mass and cosines.
It is established that the radius of instantaneous rotation of the longitudinal axis of the car moving along a curved trajectory during braking depends on the speed of the center of mass of the car, the coefficient of axle distribution of braking force, physical characteristics of applied tires, steering wheel angle and design and weight parameters. As a result, it allows you to set controllability.The authors obtained dependences that will create new algorithms for the operation of modern electronic control systems for stabilizing the longitudinal axis of a braked car, taking into account the speed of the car, its design and weight characteristics, the main characteristics of its braking system (coefficient of axle braking force distribution), physical characteristics used tires on wheels and connect them to the angles of the steered wheels, controlling the deviation of the longitudinal axis, which allows the driver to maintain the possibility of quite sharp maneuvers directly in the braking process, moving along a curved trajectory.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35538
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Сравнительная оценка тормозных свойств эксплуатируемых легковых автомобилей с учетом износа тормозов
Назаров, А. И.; Назаров, И. А.; Шпинда, Е. М.; Шабленко, С. К.; Кашканов, В. А.; Назаров, В. И.; Леоненко, А. Н.; Nazarov, A.; Nazarov, І.; Spinda, Ye.; Sablenko, S.; Kashkanov, V.; Nazarov, V.; Leonenko, O.; Назаров, О. І.; Назаров, І. О.; Шпинда, Є. М.; Шабленко, С. К.; Кашканов, В. А.; Назаров, В. І.; Леоненко, О. М. (ВНТУ, 2020)В статье предложена методика оценки изменения тормозных свойств легковых автомобилей в процессе эксплуатации при изменении основной характеристики тормозной системы – коэффициента распределения тормозных сил между осями ... -
Оценка функциональной стабильности тормозного управления транспортных средств
Волков, В. П.; Грицук, И. В.; Волкова, Т. В.; Кужель, В. П.; Бережная, Н. Г.; Volkov, V.; Gritsuk, I.; Volkova, T.; Kuzhel, V.; Berezhna, N.; Грицук, І. В. (ВНТУ, 2020)Статья посвящена исследованию влияния элементов тормозного управления легковых транспортных средств на стабильность их тормозных свойств. Выполнен анализ влияния неравномерности тормозных сил на колёсах одной оси транспортных ... -
Підвищення ефективності екстрених гальмувань легкових автомобілів, обладнаних комбінованими системами стеження за процесом гальмування
Назаров, О. І.; Назаров, І. О.; Шпінда, Є. М.; Nazarov, O.; Nazarov, I.; Spinda, E.; Назаров, А. И.; Назаров, И. А.; Шпинда, Е. М. (ВНТУ, 2019)У статті запропоновано заходи щодо покращення гальмівних властивостей легкових автомобілів, обладнаних комбінованими системами стеження за процесом гальмування шляхом установки у контури передніх і задніх гальмівних ...