Методичні прийоми формування математичної мови в іноземних слухачів підготовчого відділення технічного ЗВО
Author
Клєопа, І. А.
Тютюнник, О. І.
Коломієць, А. А.
Klieopa, I. A.
Tiutiunnyk, O. I.
Kolomiiets, A. A.
Date
2022Metadata
Show full item recordCollections
- Наукові роботи каф. ВМ [650]
Abstract
У статті розглядаються методичні прийоми формування математичної мови за допомогою текстівпід час навчання іноземних студентів на підготовчому відділенні, а також основні проблеми, що виникають у процесі викладання математики іноземним слухачам, які навчаються українською мовою. Актуальність проблеми формування математичної мови в іноземних студентів зумовлена вимогами до реалізації математичної компетентнісної моделі випускника ЗВО. Основними проблемами іноземних слухачів, які приїхали для отримання знань в Україну, є: погане знання української мови та математичної мови на нерідній мові, низький рівень базової шкільної підготовки. Тому розв`язання цієї проблеми ґрунту-ється на основних прийомах формування математичної мови під час навчання слухачів на підготовчому відділенні технічного ЗВО: забезпеченні адаптації слухачів до умов іншого середовища, ознайомленні з ма-тематичною мовою та правильності користування нею надалі. Авторами розроблені завдання, робота над якими спрямована на формування в іноземних слухачів підготовчого відділення ЗВО володіння мате-матичною лексикою на нерідній мові. Наведено деякі типи практичних завдань, які дають змогу вивчити матеріал від простого до важчого. Проведено опитування іноземних слухачів підготовчого відділення для з`ясування того, яка форма організації навчального процесу більш ефективно сприяє формуванню мовної математичної компетенції на уроках. Також пропонуються прийоми формування математичної мови слухачів-іноземців підготовчого відділення технічного університету. Результати дослідження спрямова-но на виявлення навчально-пізнавальних труднощів, з якими стикається ця категорія слухачів у процесі оволодіння спеціальною математичною термінологією, засвоєння пропонованого навчального теоре-тичного і практичного матеріалу. Продемонстровано співпрацю між викладачем та іноземними слуха-чами підготовчого відділення, яка має сприяти формуванню в них уміння виокремлювати головне, запи-сувати короткий конспект за допомогою математичної символіки, слухати і розуміти матеріал лекції українською мовою, розбирати на практиці багато прикладів, які надалі їм будуть потрібні для вступу до університету. The article considers methodical methods of formation of the mathematical language with the help of
texts during the study of foreign students in the preparatory department, as well as the main problems that arise
in the process of teaching mathematics to foreign students studying in Ukrainian. The urgency of the problem of
formation of the mathematical language in foreign students is due to the requirements for the implementation of
the mathematical competence model of the graduate of а higher education institution. The main problems of foreign
students who came to Ukraine to gain knowledge are: poor knowledge of Ukrainian and mathematical language in a
non-native language, low level of basic school training. Therefore, the solution of this problem is based on the main
methods of forming mathematical language during the training of students in the preparatory department of technical
free speech such as ensuring the adaptation of students to the conditions of another environment, the acquaintance
with the mathematical language and the correctness of its use in the future. The authors have developed tasks, the
work on which is aimed at forming of mathematical vocabulary in a non-native language of foreign students of the
preparatory department of the а higher education institution. There are some types of practical tasks that allow
you to study the material from simple to difficult. A survey of foreign students of the preparatory department was
conducted to find out which form of organization of the educational process more effectively contributes to the
formation of language mathematical competence in lessons. The methods of forming the mathematical language of
foreign students of the preparatory department of the Technical University are also offered. The results of the study
are aimed at identifying educational and cognitive difficulties experienced by this category of students, their mastery
of special mathematical terminology, mastering the proposed educational theoretical and practical material. The
cooperation between the teacher and foreign students of the preparatory department is shown, which is aimed at
forming in them the ability to highlight the main points, write a short synopsis with mathematical symbols, listen to
and understand the lecture material in Ukrainian, analyze in practice many examples that will be needed in the future
to enter the university.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35585