Конструкторське проектування технічних систем
Author
Зінько, Р. В.
Черевко, Ю. М.
Поляков, А. П.
Бойко, О. Д.
Zinko, R.
Cherevko, Yu.
Polyakov, A.
Bojko, O.
Date
2022Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Психологія мислення конструктора впливає на проектування та конструювання технічних систем. Її знання і вміння враховувати при створенні нових технічних систем і об`єктів дозволить підвищити якість проектування кінцевого продукту.При створенні нового виробу конструктор повинен впритул наблизитися до ідеальної моделі виробу. При цьому часто виникають технічні протиріччя. Усунення технічного протиріччя це деякий перетин множини характеристик, що накладаються згідно з вимогами до виробу. Фактично це пошук оптимуму у багатовимірному просторі характеристик. Вихідним для проектувальної діяльності є соціальне замовлення –потреба у створенні певних об`єктів, викликана або «розривами» в практиці їхнього виготовлення, або конкуренцією, або потребами розвитку соціальної практики. Продукт проектувальної діяльності на відміну від конструкторської виражається в особливій знаковій формі –у вигляді текстів, креслень, графіків, розрахунків, моделейу пам`яті комп`ютера і т.д. Результат конструкторської діяльності повинен бути обов`язково матеріалізований у вигляді дослідного зразка, за допомогою якого уточнюються розрахунки, конструктивно-технічні характеристики проектованої технічної системи, наведені у проекті.Процес проектування ведеться в умовах інформаційного дефіциту (невизначеності). В роботі описано інформаційний дефіцит як метамірні ситуації (розчленування ситуації на подібні або майже однакові події чи сприйняття). Невизначеність в процесі проектування усувається за допомогою творчої діяльності з виконання ітераційних процедур. Число циклів ітераційних процедур залежить від ступеня невизначеності початкової постановки задачі, її складності, досвіду і кваліфікації проектувальника, необхідної точності рішення. Психологічні чинники творчої діяльності впливають на процес проектування і їх потрібно враховувати. На творчі здібності впливають спадковість, навколишнє природне і соціальне середовище, науково-технічна підготовка, ступінь розвитку уяви, здатність мислити образно і інші фактори. Неефективні стратегії і синдроми (бар`єри) також накладають обмеження на творче мислення конструктора. The psychology of designer thinking affects the design and construction of technical systems. Her knowledge and ability to
take into account when creating new technical systems and facilities will improve the quality of the design of the final product.
When creating a new product, the designer must come as close as possible to the ideal product model. At the same time,
technical contradictions often arise. The elimination of technical inconsistencies is some intersection of many characteristics that
are imposed according to the requirements of the product. In fact, it is a search for the optimum in the multidimensional space of
characteristics.
The starting point for design activities is the social order - the need to create certain objects, caused either by "gaps" in the
practice of their manufacture, or competition, or the needs of social practice. The product of design activities, in contrast to design,
is expressed in a special symbolic form - in the form of texts, drawings, graphs, calculations, models in computer memory, etc.
The result of design activities must be materialized in the form of a prototype, which specifies the calculations, design and technical
characteristics of the designed technical system, given in the project.
The design process is conducted in conditions of information deficit (uncertainty). The work describes the information deficit
as metameric situations (division of the situation into similar or almost identical events or perceptions).
Uncertainty in the design process is eliminated through creative activities to perform iterative procedures. The number of
cycles of iterative procedures depends on the degree of uncertainty of the initial statement of the problem, its complexity,
experience and qualifications of the designer, the required accuracy of the solution.
Psychological factors of creative activity affect the design process and must be taken into account. Creative abilities are
influenced by heredity, the natural and social environment, scientific and technical training, the degree of development of
imagination, the ability to think figuratively and other factors.
Ineffective strategies and syndromes (barriers) also impose limitations on the creative thinking of the designer.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35588