Розвиток та проблеми паркувального простору в умовах сучасної урбанізації
Author
Бондар, А. В.
Максименко, М. А.
Пелех, О. В.
Панченко, Б. С.
Bondar, A.
Maksimenko, M.
Pelekh, O.
Panchenko, B.
Date
2022Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Виявлено особливості проектування парковок в умовах високоурбанізованого житлового середовища, які полягають у поширенні багаторівневих рампових та автоматизованих автостоянок у період масової автомобілізації розвинутих країн світу. Сучасні тенденції тяжіють до плавної інтеграції автостоянок ізжитловою, громадською, офісною забудовою, а також природним рельєфом та ландшафтом. В статті розглянуто досвід великих міст світу (Лондон, Токіо, Сінгапур, міста ОАЕ, міста Європи), що дозволяє сформулювати такі основні напрямки розвитку паркувального простору: екологізація будівель парковок; використання кооперованих автостоянок; виділення зони із спільним використанням паркувальнихмісць; рух до поступової відмови від автостоянок; адаптивність автостоянок та їх реконструкція під інші функції при зменшенні попиту. Проаналізовано вітчизняну практику проектування автостоянок, орієнтованих на житлову забудову. Виявлено, що найбільшого поширення набули відкриті площинні автостоянки та підземні вбудовані (в основному для бізнес- та еліт-класу). Виявлено основну проблематику розвитку паркувального простору в Україні: низький рівень проектування та будівництва окремих багаторівневих рампових та механізованих автостоянок, не вирішене питання зберігання та обслуговування автомобілів при житловій забудові, яка активно зростає в урбанізованих містах. Розглянуто ефективний підхід до розміщення парковок в умовах сучасної урбанізації з метою раціонального використання наявної міської території Вінниці та оптимізації транспортної мережі міста шляхом інтеграції в нього паркувань. Проаналізовано стан автомобілізації, організації паркувального простору, проблематика в Україні та у місті Вінниці. The peculiarities of parking design in a highly urbanized living environment, which are the spread of multi-level ramp and automated parking lots during the period of mass motorization of developed countries. Current trends tend to gradually integrate parking lots with residential, public, office buildings, as well as natural terrain and landscape. The article examines the experience of major cities around the world (London, Tokyo, Singapore, UAE, European cities), which allows us to formulate the following main directions of development of parking space: greening of parking buildings; use of cooperative parking lots; allocation of an area with shared use of parking spaces; movement to the gradual abandonment of parking; adaptability of parking lots and their reconstruction for other functions while reducing demand. The domestic practice of designing parking lots focused on residential development is analyzed. It was found that the most common are open plan parking and underground built-in (mainly for business and elite class). The main problems of parking space development in Ukraine are revealed: low level of design and construction of separate multilevel ramp and mechanized parking lots, unresolved issue of storage and maintenance of cars in housing construction, which is actively growing in urban cities. An effective approach to the placement of parking lots in the conditions of modern urbanization in order to rationally use the existing urban area of Vinnytsia and optimize the city`s transport network by integrating parking lots into it is considered. The state of motorization, organization of parking space, problems in Ukraine and in the city of Vinnytsia are analyzed.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35837