Applying Schema Theory to Teaching Foreign Language Comprehension
Author
Rudnytska, T. H.
Slobodianiuk, A. A.
Рудницька, Т. Г.
Слободянюк, А. А.
Date
2022Metadata
Show full item recordCollections
- Наукові роботи каф. ІМ [506]
Abstract
В статті розглядаються методичні засади застосування теорії схем в навчальній діяльності і практиці викладання іноземних мов. Автори статті підкреслюють важливість теорії схем у формування загальних знань і понятійних категорій, розглядаючи схему як систему організації та сприйняття нової інформації. The article considers the concept of schema theory as teaching methodology in language learning and teaching foreign languages. Schema theory emphasiz-es the importance of general knowledge and concepts that will help forming schemata. The term schema refers to a mental framework humans use to repre-sent and organize remembered information. It is defined as a data structure for representing generic concepts stored in memory. This approach to learning ex-amines how individuals create relationships between concepts. It is important for educators to understand the learning process, to emphasize the role of schema theory in student`s thinking and to provide relevant teaching methods to achieve academic success.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36065