Застосування СКМ Maple для побудови 3D графіків в задачах обчислення об’єму фігур
Author
Добранюк, Ю. В.
Михалевич, В. М.
Коломієць, А. А.
Козак, О. М.
Dobraniuk, Yu. V.
Mikhalevich, V. M.
Kolomiiets, A. A.
Kozak, O. M.
Date
2022Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
З кожним роком збільшується число праць, що присвячені пошуку методів та прийомів впровадження систем комп’ютерної математики в навчання вищої математики. Основне місце серед них посідає система комп’ютерної математики Maple, яка є одним із лідерів універсальних систем та надає можливість користувачу використовувати інтелектуальне середовище для математичних досліджень. В даній роботі підкреслюється, що до найбільш цінних напрацювань теоретичного та прикладного характеру із застосування систем комп’ютерної математики у навчанні вищої математики слід віднести матеріали, які стосуються покращення наочності, а також формування у студентів умінь та навичок розв’язування типових задач вищої математики. Розглянуто проблеми впровадження та адаптації системи комп’ютерної математики Maple у навчальний процес закладу вищої освіти при викладанні курсу вища математика. Використання систем комп’ютерної математики Maple надає можливість оптимізувати навчальний процес та активізувати організацію самостійної роботи студентів для закріплення навчального матеріалу. У роботі проведено адаптування використання можливостей графічного пакету системи комп’ютерної математики Maple для побудови 3D графіків з метою покращення наочності в задачах обчислення об’єму просторової фігури. Частина математичного апарату та розроблені фрагменти коду в системі комп’ютерної математики Maple надають можливість в автоматизованому режимі отримувати лінію перетину графіків функцій, будувати відповідні поверхні та фігури під час розв’язування типових задач вищої математики. В роботі об-ґрунтовано необхідність проектування навчальних задач нового типу з огляду на необхідність використання під час їх розв’язання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій навчання, зокрема систем комп’ютерної математики Maple. Every year the number of works devoted to the search for methods and techniques for introducing computer mathematics systems for teaching higher mathematics is increasing. The main place among them is occupied by the Maple computer mathematics system, which is one of the leaders in universal systems and allows the user to use an intelligent environment for mathematical research. This paper emphasiz-es that the most valuable developments of a theoretical and applied nature on the use of computer mathematics systems in teaching higher mathematics should include materials related to improving visibility, as well as the formation of students' skills and abilities in solving typi-cal problems of higher mathematics. The problems of introduction and adaptation of the Maple computer mathematics system in the educa-tional process of the institu-tion of higher education in teaching the course of higher mathematics are considered. The use of the Maple com-puter mathematics system provides an oppor-tunity to optimize the educational process and activate the organization of students' independent work to consolidate the educa-tional material. The paper adapts the use of the Maple computer mathematics system graphics package capa-bilities to build 3D graphics in order to improve clarity in the tasks of calculating the volume of a spatial figure. Part of the mathematical apparatus and the developed code fragments in the Maple computer mathematics system make it possible to automatically obtain the line of intersection of graphs of functions, build the corresponding surfaces and figures when solving typical problems of higher mathematics. The paper substantiates the need to design educational problems of a new type, taking into account the need to use modern information and com-munication technologies for solving them, in particular Maple computer mathematics systems.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36536