• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Перспективи розвитку машинобудування та транспорту
  • Перспективи розвитку машинобудування та транспорту-2021
  • View Item
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Перспективи розвитку машинобудування та транспорту
  • Перспективи розвитку машинобудування та транспорту-2021
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Поліпшення повертання чотиривісних автомобілів застосуванням двох передніх поворотних мостів

Author
Подригало, М. А.
Горєлишев, С. А.
Баулін, Д. С.
Гармаш, В. П.
Побережний, А. А.
Date
2021
Metadata
Show full item record
Collections
  • Перспективи розвитку машинобудування та транспорту-2021 [216]
Abstract
Установка двох передніх керованих мостів на чотиривісних автомобілях вимагає точного узгодження кутів повороту всіх чотирьох коліс. Відношення зазначених кутів повороту від заданих значень призводить до появи додаткового опору руху, зносу шин, погіршення керованості і маневреності автомобілів. Рішення завдання може бути спрощено за рахунок застосування поворотних мостів. Авторами доведено, що кутові переміщення першого і другого мостів можуть відбуватися з постійним співвідношенням кутів повороту, тобто при постійному передавальному відношенні, величина якого залежить від геометричних параметрів ходової частини автомобіля.
 
The installation of two front steering axles on four-axle vehicles requires precise alignment of the steering angles of all four wheels. The ratio of these angles of rotation from the set values leads to the appearance of additional resistance to movement, tire wear, deterioration of the controllability and maneuverability of vehicles. The solution to the problem can be simplified through the use of swing bridges. The authors have proved that the angular displacements of the first and second bridges can occur with a constant ratio of the angles of rotation, i.e. at a constant gear ratio, the value of which depends on the geometric parameters of the chassis of the vehicle.
 
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36551
View/Open
13090-47458-1-PB.pdf (544.9Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ