Інформаційна система оперативного забезпечення нормування показників експлуатації транспортного засобу
Author
Грицук, І. В.
Волков, В. П.
Український, Є. О.
Володарець, М. В.
Кужель, В. П.
Волкова, Т. В.
Рижова, В. Ю.
Gritsuk, I.
Volkov, V.
Ukrainskyi, Ye.
Volodarets, M.
Kuzhel, V.
Volkova, T.
Ryzhova, V.
Date
2022Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Показано формування методу забезпечення нормування показників і керування паливною економічністю транспортного засобу у змінних умовах експлуатації засобами оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем. Для вирішення поставлених в роботі завдань в якості методологічної основи дослідження використовувався системний підхід. Розроблена загальна методика проведення наукового дослідження нормування і паливної економічності вантажного транспортного засобу категорії N3 у змінних умовах експлуатації засобами оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем. Цільовим функціоналом дослідження є поєднання об’єктивних і суб’єктивних факторів експлуатації транспортних засобів, що забезпечують мінімальну витрату палива. При цьому одночасно вирішується мінімаксна задача, а саме: нормування експлуатаційних показників, забезпечення максимальної паливної економічності транспортних засобів в умовах експлуатації за рахунок досягнення мінімальних значень витрати палива. Сформульований загальний підхід до формування методу забезпечення паливної економічності транспортного засобу у змінних умовах експлуатації засобами оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем. Процеси вирішення поставлених задач базуються на реалізації системної взаємодії трьох взаємопов’язаних складових: процесної, інформаційної і аналітичної. Показано, що особливість методу полягає в тому, що він передбачає спільне використання всіх наявних методів і засобів отримання інформації про процеси експлуатації транспортних засобів, про витрату палива, параметри технічного стану і швидкість тощо. Таким чином процес формування методу забезпечення нормування показників експлуатації і паливної економічності транспортного засобу у змінних умовах експлуатації засобами оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем передбачає уточнення інформації про витрату палива, фактичний технічний стан, методи й засоби їхньої реалізації. В статті показано, що таку задачу на основі інформації про параметри витрати палива і технічний стан можливо відобразити складною функцією в реалізації відповідних задач.
В роботі був розроблений метод визначення і розрахунку витрати палива транспортних засобів в умовах експлуатації саме для дослідження та обґрунтування нормування і параметрів паливної економічності. Особливість методу полягає в тому, що він передбачає саме спільне використання всіх наявних методів і засобів отримання інформації про процеси експлуатації транспортних засобів, а саме: про витрату палива, параметри технічного стану та швидкість транспортного засобу. The formation of the method of ensuring the rationing of indicators and management of fuel economy of the vehicle in variable operating conditions by means of operational control on the basis of intelligent transport systems is shown. A systematic approach was used as the methodological basis of the research to solve the tasks set in the work. The general technique of carrying out of scientific research of rationing and fuel economy of the freight vehicle of category N3 in variable conditions of operation by means of operative control on the basis of intelligent transport systems is developed. The target function of the study is a combination of objective and subjective factors of vehicle operation, which ensure minimal fuel consumption. At the same time the minimum task is solved, namely: rationing of operational indicators, fuel economy of the vehicle in the conditions of operation tends to reach the maximum, despite the fact that fuel consumption tends to reach the minimum values. The general approach to the formation of the method of ensuring the fuel economy of the vehicle in variable operating conditions by means of operational control based on intelligent transport systems is formulated. The processes of solving the tasks are based on the implementation of systemic interaction of three interrelated components: process, information and analytical. It is shown that the peculiarity of the method is that it involves the joint use of all available methods and means of obtaining information about the processes of operation of the vehicle, fuel consumption, parameters of technical condition and speed, and so on. Thus, the process of forming a method to ensure the rationing of performance and fuel economy of the vehicle in variable operating conditions by means of operational control on the basis of intelligent transport systems involves clarifying information on fuel consumption, actual technical condition, methods and means of implementation. The article shows that this task on the basis of information about fuel consumption parameters and technical condition can be expressed as a complex function in the implementation of relevant tasks. In the work, a method of determining and calculating the fuel consumption of vehicles in operating conditions was developed specifically for the purpose of researching and justifying the regulation and parameters of fuel economy, the peculiarity of the method is that it involves the joint use of all available methods and means of obtaining information about operational processes vehicles, namely fuel consumption, parameters of the technical condition and speed of the vehicle.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36573