Show simple item record

dc.contributor.authorГрицук, І. В.uk
dc.contributor.authorВолков, В. П.uk
dc.contributor.authorУкраїнський, Є. О.uk
dc.contributor.authorВолодарець, М. В.uk
dc.contributor.authorКужель, В. П.uk
dc.contributor.authorВолкова, Т. В.uk
dc.contributor.authorРижова, В. Ю.uk
dc.contributor.authorGritsuk, I.en
dc.contributor.authorVolkov, V.en
dc.contributor.authorUkrainskyi, Ye.en
dc.contributor.authorVolodarets, M.en
dc.contributor.authorKuzhel, V.en
dc.contributor.authorVolkova, T.en
dc.contributor.authorRyzhova, V.en
dc.date.accessioned2023-03-28T12:40:24Z
dc.date.available2023-03-28T12:40:24Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationІнформаційна система оперативного забезпечення нормування показників експлуатації транспортного засобу [Текст] / І. В. Грицук, В. П. Волков, Є. О. Український [та ін.] // Вісник машинобудування та транспорту. – 2022. – № 2. – С. 16-22.uk
dc.identifier.citationГрицук І. В., Волков В. П., Український Є. О., Володарець М. В., Кужель В. П., Волкова Т. В., Рижова В. Ю. Інформаційна система оперативного забезпечення нормування показників експлуатації транспортного засобу. Вісник машинобудування та транспорту. 2022. № 2. С. 16-22.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36573
dc.description.abstractПоказано формування методу забезпечення нормування показників і керування паливною економічністю транспортного засобу у змінних умовах експлуатації засобами оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем. Для вирішення поставлених в роботі завдань в якості методологічної основи дослідження використовувався системний підхід. Розроблена загальна методика проведення наукового дослідження нормування і паливної економічності вантажного транспортного засобу категорії N3 у змінних умовах експлуатації засобами оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем. Цільовим функціоналом дослідження є поєднання об’єктивних і суб’єктивних факторів експлуатації транспортних засобів, що забезпечують мінімальну витрату палива. При цьому одночасно вирішується мінімаксна задача, а саме: нормування експлуатаційних показників, забезпечення максимальної паливної економічності транспортних засобів в умовах експлуатації за рахунок досягнення мінімальних значень витрати палива. Сформульований загальний підхід до формування методу забезпечення паливної економічності транспортного засобу у змінних умовах експлуатації засобами оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем. Процеси вирішення поставлених задач базуються на реалізації системної взаємодії трьох взаємопов’язаних складових: процесної, інформаційної і аналітичної. Показано, що особливість методу полягає в тому, що він передбачає спільне використання всіх наявних методів і засобів отримання інформації про процеси експлуатації транспортних засобів, про витрату палива, параметри технічного стану і швидкість тощо. Таким чином процес формування методу забезпечення нормування показників експлуатації і паливної економічності транспортного засобу у змінних умовах експлуатації засобами оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем передбачає уточнення інформації про витрату палива, фактичний технічний стан, методи й засоби їхньої реалізації. В статті показано, що таку задачу на основі інформації про параметри витрати палива і технічний стан можливо відобразити складною функцією в реалізації відповідних задач. В роботі був розроблений метод визначення і розрахунку витрати палива транспортних засобів в умовах експлуатації саме для дослідження та обґрунтування нормування і параметрів паливної економічності. Особливість методу полягає в тому, що він передбачає саме спільне використання всіх наявних методів і засобів отримання інформації про процеси експлуатації транспортних засобів, а саме: про витрату палива, параметри технічного стану та швидкість транспортного засобу.uk
dc.description.abstractThe formation of the method of ensuring the rationing of indicators and management of fuel economy of the vehicle in variable operating conditions by means of operational control on the basis of intelligent transport systems is shown. A systematic approach was used as the methodological basis of the research to solve the tasks set in the work. The general technique of carrying out of scientific research of rationing and fuel economy of the freight vehicle of category N3 in variable conditions of operation by means of operative control on the basis of intelligent transport systems is developed. The target function of the study is a combination of objective and subjective factors of vehicle operation, which ensure minimal fuel consumption. At the same time the minimum task is solved, namely: rationing of operational indicators, fuel economy of the vehicle in the conditions of operation tends to reach the maximum, despite the fact that fuel consumption tends to reach the minimum values. The general approach to the formation of the method of ensuring the fuel economy of the vehicle in variable operating conditions by means of operational control based on intelligent transport systems is formulated. The processes of solving the tasks are based on the implementation of systemic interaction of three interrelated components: process, information and analytical. It is shown that the peculiarity of the method is that it involves the joint use of all available methods and means of obtaining information about the processes of operation of the vehicle, fuel consumption, parameters of technical condition and speed, and so on. Thus, the process of forming a method to ensure the rationing of performance and fuel economy of the vehicle in variable operating conditions by means of operational control on the basis of intelligent transport systems involves clarifying information on fuel consumption, actual technical condition, methods and means of implementation. The article shows that this task on the basis of information about fuel consumption parameters and technical condition can be expressed as a complex function in the implementation of relevant tasks. In the work, a method of determining and calculating the fuel consumption of vehicles in operating conditions was developed specifically for the purpose of researching and justifying the regulation and parameters of fuel economy, the peculiarity of the method is that it involves the joint use of all available methods and means of obtaining information about operational processes vehicles, namely fuel consumption, parameters of the technical condition and speed of the vehicle.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 2 : 16-22.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/297
dc.subjectтранспортний засібuk
dc.subjectінформаційні системиuk
dc.subjectнормуванняuk
dc.subjectпоказникuk
dc.subjectпаливоuk
dc.subjectекономічністьuk
dc.subjectумови експлуатаціїuk
dc.subjectvehicleen
dc.subjectinformation systemsen
dc.subjectrationingen
dc.subjectindicatoren
dc.subjectfuelen
dc.subjecteconomyen
dc.subjectoperating conditionsen
dc.titleІнформаційна система оперативного забезпечення нормування показників експлуатації транспортного засобуuk
dc.title.alternativeOperative ensuring information system of the standardization of vehicle operation indicatorsen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc656.136:004(043.3)
dc.relation.referencesВолков В. П., Матейчик В. П. «Організація технічної експлуатації автомобілів в умовах формування інтелектуальних транспортних систем», Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Збірник наукових праць. Серія: Автомобіле- та тракторобудування. Х.: НТУ «ХПІ», № 29 (1002), с. 138-144, 2013..uk
dc.relation.referencesМатейчик В. П., Волков В. П. «Особливості моніторингу стану транспортних засобів з використанням бортових діагностичних комплексів», Управління проектами, системний аналіз і логістика, вип. 13, с. 126-138, 2014.uk
dc.relation.referencesМ. Ф. Дмитриченко, В. П. Матейчик, О. К. Грищук, М. П. Цюман, Методи системного аналізу властивостей автомобільної техніки. Київ: НТУ, 2014.uk
dc.relation.referencesВолков В. П., Грицук І. В. «Особливості моніторингу і визначення статусу несправностей транспортного засобу у складі бортового інформаційно-діагностичного комплексу», Вісник Національного транспортного університету, вип. 30, с. 51-62, 2014.uk
dc.relation.referencesГрицук І. В. «Концепція забезпечення оптимального температурного стану двигунів і транспортних засобів в умовах експлуатації», дис. д-ра техн. наук. Харків, 2016.uk
dc.relation.referencesУкраїнський Є. О. «Підвищення паливної економічності транспортних засобів категорії N3», дис. канд техн. наук. Житомир, 2021.uk
dc.relation.referencesVolodarets M., et al., “Optimization of Vehicle Operating Conditions by Using Simulation Modeling Software,” SAE Technical Paper 2019-01-0099, 2019, doi:10.4271/2019-01-0099.en
dc.relation.referencesKlets D., et al., “Information Security Risk Management of Vehicles,” SAE Technical Paper 2018-01-0015, 2018, doi:10.4271/2018-01-0015.en
dc.relation.referencesRabinovich E., et al., “Evaluation of the Powertrain Condition Based on the Car Acceleration and Coasting Data,” SAE Technical Paper 2018-01-1771, 2018, doi:10.4271/2018-01-1771en
dc.relation.referencesKuric I., Mateichyk V., et al., «The peculiarities of monitoring road vehicle performance and environmental impact,» in MATEC Web of Conferences Volume 244, 5 December 2018, № 030033rd Innovative Technologies in Engineering Production ITEP 2018, Bojnice; Slovakia, 2018. doi: 10.1051/matecconf/201824403003.en
dc.relation.referencesGritsuk I. V., Zenkin E. Y., et al., “The Complex Application of Monitoring and Express Diagnosing for Searching Failures on Common Rail System Units,” SAE Technical Paper 2018-01-1773, 2018, doi:10.4271/2018-01-1773en
dc.relation.referencesВ. П. Волков та ін., Інтелектуальні системи моніторингу транспорту. Харків: НТМТ, 2015.uk
dc.relation.referencesВ. П. Волков та ін., Інформаційні системи моніторингу технічного стану автомобілів. Харків: Панов А. М., 2018.uk
dc.relation.referencesЭванс Л., Герман Р., Лам Т. Многомерный анализ транспортных факторов, связанных с расходом топлива при вождении автомобиля в городских условиях. М.: Транспорт, 1987.ru
dc.relation.referencesСавостін-Косяк Д., Сахно В. «Дослідження витрати палива міських автобусів з дизелем шляхом математичного моделювання» in Systemy i Srodki Transportu Samochodowego. Wybrane Zagadnienia : monografia pod redakcja naukowa Kazimierza Lejdy. Seria Transport. Rzeszow: Politehnika Rzeszowska, s. 95–103, № 9, 2017.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-16-2-16-22


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record