Показать сокращенную информацию

dc.contributor.authorОгневий, В. О.uk
dc.contributor.authorСмирнов, Є. В.uk
dc.contributor.authorБорисюк, Д. В.uk
dc.contributor.authorOhnevyi, V.en
dc.contributor.authorSmyrnov, Ye.en
dc.contributor.authorBorysiuk, D.en
dc.date.accessioned2023-03-30T08:26:58Z
dc.date.available2023-03-30T08:26:58Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationОгневий В. О. Вдосконалення методики оперативного планування міських вантажних перевезень [Текст] / В. О. Огневий, Є. В. Смирнов, Д. В. Борисюк // Вісник машинобудування та транспорту. – 2022. – № 2. – С. 81-87.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36591
dc.description.abstractВ теорії та практиці вантажних автомобільних перевезень виділяють багато різних типів транспортних систем, які досить суттєво відрізняються між собою. Міські вантажні перевезення зазвичай виконуються одним або декількома транспортними засобами на маятникових або кільцевих маршрутах, тобто є малою транспортною системою. У таких транспортних системах має місце нерівномірність роботи транспортних засобів, яка є величиною відхилення виробітку в тоннах і тонно-кілометрах, що виникає щодня залежно від впливу багатьох факторів. Найбільш значущими факторами, які викликають нерівномірність роботи транспортних засобів, є непостійність величин середньої технічної швидкості автомобілів та часу їхнього простою під навантаженням-розвантаженням. Нерівномірність роботи автомобілів суттєво впливає на виконання ними плану перевезень, а отже призводить до зниження продуктивності роботи та прибутку автотранспортного підприємства. При цьому огляд раніше виконаних наукових праць показав, що питанням врахування нерівномірності роботи автомобілів в оперативному плануванні не приділялося достатньої уваги. В статті пропонується розглядати середню технічну швидкість та час простою під навантаженням-розвантаженням не як детерміновані, а як випадкові величини, розподіл яких узгоджується з нормальним законом. Відповідно до цього запропоновано математичний апарат, який дозволяє моделювати роботу малої транспортної системи з урахуванням нерівномірності роботи транспортних засобів. Врахування імовірнісної природи зазначених величин дозволяє підвищити точність моделювання роботи малої транспортної системи та можливої появи черг очікування завантаження або розвантаження в вантажних терміналах. На основі використання цієї математичної моделі, в роботі виконано вдосконалення методики оперативного планування міських вантажних перевезень. Використання запропонованої методики дозволить знизити простої автомобілів та підвищити ефективність роботи автотранспортного підприємства.uk
dc.description.abstractIn the theory and practice of road haulage there are many different types of transport systems, which differ significantly from each other. Urban freight transport is usually performed by one or more vehicles on pendulum or ring routes, i.e., are a small transport system. In such transport systems there is an uneven operation of vehicles, which is the value of the deviation of production in tons and tonne-kilometers, which occurs daily depending on the influence of many factors. The most significant factors that cause uneven operation of vehicles are the inconsistency of the average technical speed of cars and their downtime under load-unloading. Uneven operation of cars significantly affects their implementation of the transportation plan, and thus leads to a decrease in productivity and profits of the trucking company. At the same time, a review of previously performed scientific papers showed that the issues of taking into account the unevenness of cars in operational planning were not given enough attention. The article proposes to consider the average technical speed and downtime under load-unloading not as determined, but as random variables, the distribution of which is consistent with the normal law. Accordingly, a mathematical apparatus is proposed, which allows to model the operation of a small transport system taking into account the uneven operation of vehicles. Taking into account the probabilistic nature of these values allows to increase the accuracy of modeling the operation of a small transport system and the possible occurrence of queues for loading or unloading in cargo terminals. Based on the use of this mathematical model, the paper improves the methodology of operational planning of urban freight. The use of the proposed technique will reduce downtime of cars and increase the efficiency of the transport company.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 2 : 81-87.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/305
dc.subjectавтотранспортне підприємствоuk
dc.subjectрухомий складuk
dc.subjectоперативне плануванняuk
dc.subjectтранспортна роботаuk
dc.subjectтранспортна системаuk
dc.subjectmotor transport enterpriseen
dc.subjectrolling stocken
dc.subjectoperational planningen
dc.subjecttransport worken
dc.subjecttransport systemen
dc.titleВдосконалення методики оперативного планування міських вантажних перевезеньuk
dc.title.alternativeImproving the methodology of operational planning of urban cargo transportationen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc656.078
dc.relation.referencesС. Р. Лейдерман, Эксплуатация грузовых автомобилей. Технико-экономические основы. М., Россия: Транспорт, 1966. 152 с.ru
dc.relation.referencesЛ. Л. Афанасьев, Автомобильные перевозки. М., Россия: Транспорт, 1965. 352 с.ru
dc.relation.referencesА. И. Воркут, Грузовые автомобильные перевозки. Киев: Вища шк., 1986. 447 с.ru
dc.relation.referencesВ. И. Николин, Е. С. Хорошилова, Применение положений теории вероятностей в грузовых автомобильных перевозках, 2-е изд., испр. и доп. Омск, Россия: Вариант-Сибирь, 2007.ru
dc.relation.referencesЕ. Е. Витвицкий, Б. С. Трофимов «Учет вероятностных положений в практике планирования грузовых автомобильных перевозок в городах,» Грузовое и пассажирское автохозяйство. М., Россия, 2013, № 2, с. 63-68.ru
dc.relation.referencesН. В. Хохлова, В. И. Николин «Исследование влияния величины скорости на функционирование микро и особо малой систем,» Вестник СибАДИ. Омск, Россия, № 3 (9), с.12-15, 2008.ru
dc.relation.referencesМ. Ф. Дмитриченко, Л. Ю. Яцківський, С. В. Ширяєва, В. З. Докуніхін, Основи теорії транспортних процесів і систем. К.: Слово, 2009.uk
dc.relation.referencesЕ. Е. Витвицкий, Теория транспортных процессов и систем (Грузовые автомобильные перевозки). Омск, Россия: СибАДИ, 2010.ru
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-16-2-81-87


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию