Обґрунтування ефективного напряму розвитку систем світлофорного управління з жорсткими циклами регулювання
Abstract
Робота спрямована на визначення пріоритетів у розвитку мереж локальних світлофорних об’єктів, наявність яких є характерною для більшості міст України, задля чого проаналізовано сучасні методи світлофорного управління дорожнім рухом у містах. Велика кількість таких досліджень покладається на застосування сучасних механізмів прийняття рішень на основі обраної авторами евристики або переробки великих масивів даних за допомогою штучного інтелекту. Створені в результаті таких досліджень методи зазвичай демонструють деяке покращення характеристик руху транспортних засобів порівняно з його існуючим станом або базовими альтернативами, але не можуть претендувати на загальність та поширене застосування, а виглядають більше як чергова спроба знайти прийнятне рішення в організації дорожнього руху завдяки застосуванню методів, які непогано зарекомендували себе в інших сферах знання. В основній частині робіт у сфері світлофорного управління розглядають питання адаптивного управління окремими світлофорами або їхніми групами в містах та демонструють обмежену результативність, яка не перевищує ефективності методів координації роботи світлофорів. В той же час сумісне застосування методів координованого та адаптованого світлофорного управління приводить до значно більш високих результатів, що може свідчити на користь координації як першочергового напряму розвитку систем локальних світлофорів.
До такого ж попереднього висновку приводять й результати порівняння ефективності локальних та координованих фрагментів вулично-дорожньої мережі, де не використовувались існуючі програмні засоби з простої або адаптованої координації, а також результати ручного налаштування планів координації. Але для остаточного вирішення питання першочерговості напрямів адаптивного чи координованого управління при розвитку систем локальних світлофорів, необхідне створення та реалізація нового методу координації, який дозволить переконливо засвідчити на її користь, як більш ефективного першого кроку на шляху від локальних світлофорів до розумного міста. The study aims to determine priorities in the development of networks of fixed time traffic lights, the presence of which is feature of most Ukraine cities. A large number of studies on the problem of traffic light control in cities rely on the use of modern decision-making mechanisms based on the heuristics chosen by the authors or the processing of large data sets using artificial intelligence. The methods created as a result of such studies usually demonstrate some improvement in the performance of traffic control compared to its existing state or basic alternatives, but cannot claim generality and widespread application, and look more like another attempt to find an acceptable solution in the control of road traffic through the application of methods that have proven themselves well in other areas of knowledge. The main part of the work in the field of traffic light control is devoted to the issues of adaptive management of isolated traffic lights or their groups in cities and demonstrates limited effectiveness, which does not exceed the performances of the methods of traffic light coordination. At the same time, the combined application of the methods of coordinated and adapted traffic light management leads to significantly higher results, which can testify in favor of coordination as a priority direction for the development of isolated traffic light systems.
The results of comparing the efficiency of isolated and coordinated fragments of the street-road network, where existing software tools for simple or adapted coordination were not used, as well as the results of manual adjustment of coordination plans, lead to the same preliminary conclusion. But for the final solution to the issue of the priority of adaptive or coordinated control directions in the development of isolated traffic light systems, it is necessary to create and implement a new method of coordination, which will allow convincing evidence in its favor as a more effective first step on the way from isolated traffic lights to a smart city.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36596
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Аналіз складних перехрещень вулиць біля Кумбар та пропозиції щодо підвищеня їх ефективності
Вознюк, К. А. (ВНТУ, 2020)Проаналізований стан на сьогоднішній день перехрестя была Кумбар, а саме перехрещень вулиць Івана Богуна, Чорновола, Театральної та Магістратської. Описані конфліктні точки та місця, що ускладнюють злиття потоків автотранспорту. ... -
Порушення правил використання засобів регулювання дорожнього руху як можлива причина дорожньо-транспортної пригоди
Ільченко, А.; Шумляківський, В.; Ilchenko, A.; Shumliakivskyi, V. (ВНТУ, 2021)В статті наведено статистичні дані щодо кількості дорожньо-транспортних пригод та їх наслідків (загиблі та/або травмовані) по всіх областях України за 2021 рік в порівнянні з тим же періодом 2020 року. Наведено області зі ... -
Аналіз транспортних затримок в центральній частині міста та шляхи їх зниження
Хітров, І.; Цьонь, О.; Кристопчук, М.; Почужевський, О.; Khitrov, I.; Tson, O.; Krystopchuk, M.; Pochuzhevskiy, O. (ВНТУ, 2021)Головним завданням при забезпеченні відповідного рівня організації руху транспортних засобів вулично-дорожньою мережею (ВДМ) міста є мінімізація затримок транспорту, підвищення безпеки руху, забезпечення транспортного і ...