Прогнозування ризиків ДТП на автомобільних дорогах
Author
Птиця, Г. Г.
Абрамова, Л. С.
Ptytsia, H. H.
Abramova, L. S.
Date
2021Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Питання безпеки дорожнього руху є особливо актуальним в Україні, оскільки, за даними офіційної статистики, на дорогах країни кожні 18 хвилин трапляється ДТП, а через кожні 117 хвилин у аваріях гине людина. Дорожньо-транспортна пригода є випадковою подією, яка, можливо, підпорядкована певній закономірності. Тож аналіз закономірностей скоєння ДТП, їх розподілу в часі та просторі, а також виявлення причин скоєння є актуальним питанням, яке суттєво впливає на стан всієї транспортної системи держави. В роботі розглянуто припущення, що розподіл рівнів аварійності підпорядкований певному закону. Перевірку відповідності випадкової величини одному із законів розподілу проведено для умови що рівень безпеки дорожнього руху виражений підсумковим коефіцієнтом аварійності. Використання цього показника зумовлено врахуванням широкого переліку параметрів умов руху, що дозволяє його використання у разі проведення аудиту безпеки дорожнього руху. Для проведення дослідження використані бази значень рівня безпеки дорожнього руху на автомобільних дорогах загального користування, які є в наявності на кафедрі організації та безпеки дорожнього руху та періодично оновлюються. В результаті дослідження розподілу ризиків ДТП виявлено збіг характеру теоретичного розподілу розглянутих величин реального (відносний коефіцієнт аварійності) та прогнозних рівнів безпеки дорожнього руху (підсумковий коефіцієнт аварійності (експрес-модель)). За отриманими аналітичними залежностями математичного очікування виникнення ДТП можна визначити центр аварійності з певною імовірністю, а дисперсія логнормального розподілу описує розсіювання випадкової величини (кількості ДТП) на вибраній ділянці дороги. Отримані моделі дають можливість їх використання для визначення ризиків виникнення ДТП на складних та небезпечних ділянках доріг загального користування. The issue of road safety is particularly relevant in Ukraine because according to official statistics, every 18 weeks acci-dents occur on the country’s roads, and every 117 minutes a person is killed by an accident.
Road traffic crashes are random events that may be subject to a certain pattern. Therefore the analysis of crash pat-terns, their distribution in time and space, and the identification of causes is an urgent issue that has a significant impact on the entire transport system of the country. In the presented work we considered the assumption that the distribution of crash rates is subject to a certain distribution law. Checking the compliance of a random variable with one of the distribution laws was carried out for the condition that the level of road safety expressed by the final coefficient of accidents. The use of this indicator is conditional on a wide range of traffic condition parameters being taken into account, making it suitable for use in road safety audits.
The study was carried out using databases of road safety values on public roads, which are available in the Road Traffic Management and Safety Department and are periodically updated. As a result of the study of the distribution of traffic acci-dent risks, the coincidence of the nature of the theoretical distribution of the considered values of the real (relative accident rate) and predicted levels of road safety (the final accident rate (express model)) was found.
According to the obtained analytical dependences of the mathematical expectation of the occurrence of a road accident we can determine the center of accidents with a certain probability, and the variance of the lognormal distribution describes the dispersion of a random variable (the number of road traffic crashes) on a selected road section. The resulting models offer the possibility of using them to determine road crash risks on difficult and dangerous sections of public roads.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36826