До аспекту оцінки уклону автомобільної дороги за підтримки навігатора з барометричним альтиметром
Author
Рабінович, Е. Х.
Грицук, І. В.
Буравцев, М. Х.
Зуєв, В. О.
Макаров, В. А.
Rabinovych, E. K.
Hrytsuk, I. V.
Buravtsev, M. K.
Zueiv, V. O.
Makarov, V. A.
Date
2022Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Технічний стан покриття дороги є показником, що змінюється випадково. Ця обставина ускладнює можливість його формалізації та обліку. Виникає необхідність безпосереднього вимірювання величини уклону поверхні автомобільної дороги. Характеристики такого уклону є вагомими факто-рами для планування середньої швидкості руху та паливної економічності автомобільного транспортного засобу. Для вирішення поставлених в роботі завдань як методологічну основу дослідження використано системний підхід. В змінних умовах експлуатації дорожньої системи, вибрані засоби оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем. Розроблена загальна методика проведення експериментального наукового дослідження можливості вимірювання параметрів реального уклону автомобільної дороги в реальній практиці.
На практиці потрібен метод вимірювання уклонів дороги для побудови її поздовжнього профілю, що забезпечує раціональну точність, наприклад, 0,001 та не вимагає спеціальних засобів й надмірних витрат праці, часу та фінансів. Вибраний метод повинен поєднувати супутникові сигнали зі свідченнями барометричного альтиметра з підтримкою навігатора (метод БА).
Загалом метод БА відпрацьований і не вимагає надмірних витрат часу та праці. Сьогодні для обмірювання нової ділянки достатньо виконати 3―4 пари заїздів у двох напрямках, а потім витратити 4―5 годин на розшифровку записів та обробку даних.
Експериментальна перевірка та досвід застосування на практиці показали, що сьогодні для вимірювання уклонів дороги та побудови її поздовжнього профілю з похибкою до 0,001 без залучення спеціальних служб можна рекомендувати використання ручного навігатора GPS/ГЛОНАСС з барометричним альтиметром.
БА має високу чутливість, а тому гостро реагує на зміни зовнішніх умов. Важливо дотримуватися викладених у тексті рекомендацій за методикою вимірювань та обробки. The technical condition of the road surface is an indicator that changes by chance. This circumstance complicates the possibility of its formalization and accounting. There is a need to directly measure the slope of the road surface.
The characteristics of this slope are important factors for planning the average speed and fuel economy of a motor ve-hicle. To solve the tasks set in the work as a methodological basis of the study used a systematic approach. In the changing conditions of the road system, the means of operational control based on intelligent transport systems are selected. The general technique of carrying out experimental scientific research of possibility of measurement of parameters of a real slope of the highway in real practice is developed.
Current practice requires a method of measuring the slope of the road to build its longitudinal profile, which provides ra-tional accuracy, for example, 0.001 and does not require special tools and excessive labor, time and money. The chosen method should combine satellite signals with barometric altimeter readings with navigator support (BA method).
In general, the method of asthma is proven and does not require excessive time and labor. Today, to measure a new site, it is enough to perform 3―4 pairs of races in two directions, and then spend 4―5 hours on decryption of records and data processing.
Experimental testing and practical experience have shown that today to measure the slopes of the road and build its longitudinal profile with an error of up to 0.001 without the involvement of special services can recommend the use of ma-nual GPS/GLONASS navigator with barometric altimeter.
Asthma has a high sensitivity, and therefore reacts sharply to changes in external conditions. It is important to follow the recommendations in the text on the method of measurement and processing.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37136