Дослідження конкурентоспроможності провідних машинобудівних підприємств
Abstract
The basic principles of the functioning of the leading engineering enterprises have been revealed, which
foresee the possibility of producing in-demand products in the future, which are based, on the one hand, on the
provision of a complex of services for the design, manufacture and service of engineering products, and on the
other hand, on the long-term experience of foreign economic activity, which allows to supply own products to
the foreign market. The expediency of using the methodology of the theory of effective competition in
researching the competitiveness of engineering enterprises is justified. The main aspects of the formation of
competitiveness were considered - the efficiency of production activity, financial position and sales of
products, as a result of which the formation of an integral indicator of the competitiveness of the enterprise
was formed. It was established that the indicators of high efficiency of production activity were ensured due to
the growth of production volumes. Ensuring sufficient values of the indicators of the financial condition was
based on the basis of increasing the use of the funds involved, which, by investing in effective work, allowed to
increase the financial results in an extensive way. Product sales indicators showed the absence of trends in the
growth of profit from sales and net income (revenue) from sales, which indicates the different efficiency of
engineering enterprises in separate periods of time, which can also be caused by different types and features of
production at enterprises. As a result of the analysis, a set of unstable trends in the activities of the studied
enterprises was revealed, which was reflected accordingly in the fluctuations of the integral indicator of the
competitiveness of the studied enterprises for the period 2016-2020 Виявлено базові засади функціонування провідних машинобудівних підприємств, що передбачають можливості в майбутньому виготовляти затребувану продукцію, що грунтуються з одного боку на наданні комплексу послуг з проектування, виготовлення та сервісного обслуговування машинобудівної продукції, а з іншого – на тривалому досвіді зовнішньоекономічної діяльності, що дозволяє здійснювати постачання власної продукції на зовнішній ринок. Обгрунтовано доцільність використання методики теорії ефективної конкуренції при дослідженні конкурентоспроможності машинобудівних підприємств. Розглянуто основні аспекти формування конкурентоспроможності – ефективність виробничої діяльності, фінансове положення та збут продукції, наслідком чого стало формування інтегрального показника конкурентоспроможності підприємства. Встановлено, що показники високої ефективності виробничої діяльності забезпечувалися за рахунок зростання обсягів випуску продукції. Забезпечення достатніх значень показників фінансового стану базувалося на основі зростання використання залучених коштів, які шляхом вкладення у ефективну роботу дозволяти збільшувати фінансові результати екстенсивним шляхом. Показники збуту продукції засвідчили відсутність тенденцій залежності зростання прибутку від реалізації та чистого доходу (виручки) від реалізації, що свідчить про різну ефективність машинобудівних підприємств в окремі проміжки часу, що може бути спричинене також різними типами та особливостями виробництва на підприємствах. В результаті аналізу було виявлено сукупність нестійких тенденцій у діяльності досліджуваних підприємств, що відповідним чином відобразилося у коливаннях інтегрального показника конкурентоспроможності досліджуваних підприємств за період 2016-2020 років.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37164