Аналіз ефективності вступної кампанії закладів вищої освіти України та способів її підвищення шляхом впровадження інформаційних технологій
Author
Зуб, Х. В.
Жежнич, П. І.
Zub, Kh. V.
Zhezhnych, P. I.
Date
2022Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Розглянуто вступну кампанію закладів вищої освіти України як один зі стратегічно важливих напрямів їх діяльності. Здійснено аналіз сучасних наукових досліджень, що розглядають організацію та проведення вступної кампанії, виділено їх основні тенденції. Як один з пріоритетних напрямів діяльності закладів вищої освіти, що потребує постійного дослідження та вдосконалення, виділено пошук та впровадження технологічних новацій, зокрема під час проведення вступної кампанії. З метою ви-значення способів впровадження технологій, які б дали ефективний результат як для самого закладу, так і для абітурієнтів та суспільства в цілому, проаналізовано поняття ефективності вступної кампанії. Як основні показники ефективності виділено кількісний та якісний набір студентів відповідно до цілей та можливостей для кожного окремого освітнього закладу. Для визначення актуальних інформаційних потреб цільової аудиторії було проаналізовано статистичні дані вступної кампанії Національного університету «Львівська політехніка» щодо подання заяв на 1-й курс навчання за освітньо-професійною програмою підготовки бакалаврів денної форми навчання у 2021 році. Аналіз здійснювався на основі таких показників: кількість поданих заяв на держбюджет; максимально можлива кількість бюджетних місць, визначена університетом; пріоритетність заявок на вступ та бали зовнішнього незалежного оцінювання. Аналіз дозволив виділити актуальні потреби, що виникають перед абітурієнтами та освітнім закладом. З метою підтримки прийняття рішень абітурієнтів та розв’язання задач, що виникають перед університетом, запропоновано впровадження інформаційної системи, основними компонентами якої є рекомендація можливих освітніх програм для вступу та оцінка успішності вступу. Відповідно до обмежень та вимог цього дослідження, а також поставлених задач сформовано загальні вимоги до інформаційної системи. The article considers the enrollment campaign of higher education institutions of Ukraine as one of the strategically im-portant areas of their activities. The analysis of modern scientific research that considers the introductory campaign's organ-ization and carrying out and their basic tendencies are defined. One of the priorities of higher education institutions, which needs constant research and improvement, is the search for and implementation of technological innovations, particularly during the introductory campaign. To determine possible ways to implement technologies that would give an effective result for the institution itself and applicants and society as a whole, the concept of the effectiveness of the introductory campaign is analyzed. The main indicators of efficiency are the quantitative and qualitative set of students according to the goals and opportunities of each educational institution. The peculiarities of the interaction of entrants as the target audience and the educational institution to provide the effectiveness of those indicators. To determine the target audience's information needs, authors present an analysis of the statistical data of the admission campaign of the Lviv Polytechnic National University. Dataset included information about the 1st year full-time bachelor's program applicants. The analysis was carried out based on the following indicators: the number of applications for the state budget, the maximum possible number of budget places determined by the university, the priority of applications for admission, and external independent evaluation scores. The analysis allowed to identify current needs for applicants and educational institutions. In order to support the decision-making of applicants and solve the problems facing the university, it was proposed to implement an information system, the main components of which are the recommendation of possible educational programs for admission and evaluation of the suc-cess of admission. Following the limitations and requirements of this study and the objectives, set general requirements for the information system.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37182