• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Періодичні видання ВНТУ
  • Innovation and Sustainability
  • Innovation and Sustainability. 2022. № 4
  • View Item
  • Frontpage
  • Періодичні видання ВНТУ
  • Innovation and Sustainability
  • Innovation and Sustainability. 2022. № 4
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Методичний підхід до формування маркетингової стратегії просування продукції на нові ринки

Author
Закрижевська, І. В.
Каткова, Т. І.
Карпенко, В. Л.
Zakryzhevska, I.
Katkova, T.
Karpenko, V.
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Innovation and Sustainability. 2022. № 4 [27]
Abstract
У дослідженні розкрито актуальність проблеми удосконалення методики формування маркетингової стратегії просування на ринок нової продукції. Метою дослідження є вдосконалення теоретико-методичних та прикладних засад обґрунтування маркетингової стратегії просування продукції на нові ринки. Проаналізовано мікро- та макро-, а також ендо- та екзогенні чинники впливу на формування маркетингових стратегій суб’єктів господарювання. Проаналізовано зовнішнє конкурентне середовище функціонування аналізованого у дослідженні підприємства. Встановлено, що це ринок гострої конкурентної боротьби, причому рівень конкуренції на ньому поступово послаблюється. Складено конкурентну карту ринку продукції підприємств за такими параметрами, як розмір ринкової частки конкурента та темпи її розширення (звуження). Розроблено модель обрання маркетингової стратегії просування продукції підприємства на нові ринки залежно від виявлених конкурентних переваг. Доведено, що маркетингову стратегію просування продукції на нові ринки доцільно трактувати як сукупність елементів, які характеризують принципово відмінну від конкурентів логіку на основі використання ключових компетенцій для максимально ефективного розподілу стратегічних ресурсів у системі бізнес-процесів із метою пропозиції на ринку продукції, яка відповідає пріоритетам споживачів.
 
The study revealed the relevance of the problem of improving the method of forming a marketing strategy for promoting new products to the market. The purpose of the study is to improve the theoretical, methodological and applied principles of substantiation of the marketing strategy of promoting products to new markets. Micro- and macro- as well as endo- and exogenous factors influencing the formation of marketing strategies of business entities are analyzed. The external competitive environment of the enterprise analyzed in the study was analyzed. It has been established that this is a highly competitive market, and the level of competition in this market is gradually weakening. A competitive map of the enterprise's product market was compiled according to such parameters as the size of the competitor's market share and the rates of its expansion (narrowing). A model for choosing a marketing strategy for promoting the company's products to new markets has been developed, depending on the identified competitive advantages. It has been proven that it is advisable to interpret the marketing strategy of promoting products to new markets as a set of elements that characterize a principled logic different from competitors based on the use of key competencies for the most effective distribution of strategic resources in the business process system with the aim of creating products that meet consumer priorities. The scientific novelty of the research results lies in the improvement of the methodical approach to the promotion of the company's products to new markets by forming an appropriate marketing strategy. The applied value of the research results is that the implementation of the appropriate methodical approach will allow, with lower sales costs, to ensure better positioning of the company's products in the target market segment, which will contribute to increasing sales volumes and higher business efficiency in general.
 
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37618
View/Open
19_Закрижевськa.pdf (396.1Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ